Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
"I'll play the drums. leave me alone."
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 8:34:31 GMT -5
Fredag formiddag. Det var forældre dag på Lassies skole, og alle forældrene skulle kom hen på skolen, hilse på lærerne, snakke med de andre forældre, eller hilse på eleverne. De skal også fortælle lidt om sig selv, hvad de laver i fritiden osv, som arbejde og alt det der.
Lassie's mor var jo på arbejde, hele tiden, og det var pligtopfyldene at komme til det, så Lassie's far blev tvunget til det istedet. Lassie var ikke så glad for det, men på den anden side var det vel okay? det kunne vel ikke blive værre.
Lassie kiggede op på sin far, men gik så nogle skridt foran ham, han gad ikke "følges" som sådan med ham, som hvis han var en lille dreng, der ikke kunne passe på sig selv. han rettede på sin trøje og tjavsede op i nakkehåret. "Sidder min Make-up fint?" spurgte han olmt til sin far, og vendte sig om så han kunne se det.
Lassie havde lagt sin make-up meget vildt.. han havde pink pudder, fra øjnene og hen over næseryggen. så havde han også tegnet en sort streg ned fra det højre øje, og ellers lagt en smule rundt om. "Hmm..?"
|
|
|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 8:42:17 GMT -5
Kahn er for én gangs skyld iført en form for jakkesæt. Ikke bare noget løst, dårligt sat sammen tøj som normalt.. For Lassies skyld fandt han habitbukserne frem, en pæn, hvid og blød bomuldsskjorte og så en lettere lang habitjakke, som står åben.. skjorten er ikke knappet helt, de øverste knapper står åben og giver sættet et afslappet look. Kahns blik glider ned på Lassie da denne spørger om hvordan make up'en sidder.. Kahn stopper lidt op, ser vuderende på Lassie. "Næh, den sidder tværet ud i hele dit ansigt... Og med pink klatværk.." han fragiver en tænksom mine. "Måske du i virkeligheden burde have været en pige." mobber han. "Du bruger mere make up på én dag, end din mor har brugt hele sit liv." han fortsætter så bare forbi Lassie. Lassie er den i sin klasse, med den yngste far.. Og egentlig så har Kahn aldrig taget med til sådan en forældredag før.. han har aldrig haft tid, så Lassie har altid siddet alene, været den eneste uden en forældre..
De når hen til Klasselokalet, Kahn lader Lassie gå først
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 8:50:05 GMT -5
"Du har ik' en skid forstand på det." fnøs han og vendte sig om og gik lidt igen. han kløede sit håndled og kiggede rundt, han ville se om han kunne få øje på nogle af sine klasse kammerater. "Pige? nu holder du op!" han fnøs igen. -"Det ikke min skyld at mor er mere mand, end kvinde." sagde han med en grimasse.
Lassie sparkede til en lille sten med skosnuden. Klik. De går ned af den lange gang, og finder så klasselokalet. Han går som sagt først ind, og vinker til sine venner. "Hejsa!" sagde han med et stort smil, og løb over til sin venne gruppe, bassisten i hans "band." "Går det godt?" spurgte han så med et smil, og skævede så diskret over på sin far, som kun lige var listet indendøre. Lassie kiggede hurtigt væk igen, og snakkede videre.
|
|
|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 8:56:00 GMT -5
Kahn er kun lige trådt ind efter Lassie, da den yngre er stukket af hen til sine venner. Et svagt, skævt smil glider over hans læber, inden hans blik flyder rundt i lokalet.. En masse mennesker.. forældre, elever.. ja, også lærere selvfølgelig. Kahn føler sig malplaceret.. han ved at han burde gå på research i stedet for at være her... men Lassie plejer altid at være alene til sådan noget her.. så for én gangs skyld tog Kahn med.. Pludselig hører han en stemme han egentlig kender til; "Kahn!" han drejer hovedet i retningen af stemmen, og øjnene møder et lidt aldershærget ansigt..han smiler let og sætter kursen derover, falder straks i snak.. det er Lassies Engelsklærer, som før havde paralelklassen, men da Lassies engelsk lærer gik på pension, fik han to klasser.
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 9:03:16 GMT -5
Lassie kiggede rundt. "Miguel er ikke kommet endnu?" han hævede et øjenbryn, og hoppede op på sit bord og sad. han smilte til sine venner. "nej, er han ikke," sagde Bassisten.
"Hmm.." Lassie så tænksom ud. han skævede over mod sin far, der stod og snakkede med nogle? Lassie hævede et øjenbryn og så undrende derhen.. "Jeg kommer lige omlidt.." sagde han, men fastholdte blikket på sin far. Han hoppede ned fra bordet og gik direkte derhen.. "Kender i to hinanden?" han kiggede på sin Far, derefter Engelsk læreren.
|
|
|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 9:08:20 GMT -5
Kahn som ellers er faldet i fin snak, drejer hovedet og ser ned på sin søn. det samme gør engelsklæreren, som forøvrigt er navngivet Laila. "Ja.." svarer Leila med et venligt smil. Kahn lader en hånd løst glide igennem håret. "Hun er min gamle engelsk lærer" han smiler ikke specielt meget, men trækker bare skævt lidt på smilebåndet.. Han har aldrig nævnt det for Lassie.. Men Kahn er jo vokset op i byen her, og har gået på samme skole som Lassie.. Så selvfølgelig kender han en del af lærerstablen på stedet. "Går det ellers godt med din kone?" spørger hun så Kahn, videre i samtalen.. Kahn hader det emne, men han lader sig ikke give til udtryk for det.. han smiler bare og svarer høfligt; "Hun.. arbejder ude, så ser egentlig ikke så meget til hende.." Laila nikker, men smiler så igen; "Så er det jo godt at Lassie bor hjemme jo.." Det får Kahn til at grine let. "Ja... God erstatning må man sige.." dog er hans ord lidt tilbageholdte... for... erstatning... ja... men for noget han ikke burde være erstatning for!
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 9:12:27 GMT -5
Lassie så på dem, som var han nærmest gået i stå. "Nå.. jamen.. Ja ja, okay så.." han lod hænderne dykke i lommerne, og kiggede så lidt rundt. han blev stående for at høre deres samtale, han skævede op på sin far. Hvorfor har du ikke sagt det.. han fnøs.
Da Kahn sagde at Lassie var en god erstatning, så han hop og rødmede stort. han kunne godt huske nogle af tingene der var sket, han sank en klump, og bakkede lidt bagud. "Jaeh.. hehe..." han smilte akavet, og gik så hurtigere bagud hen til sine venner igen.
Lassie vendte sig om til dem, og snakkede videre om deres band og deres næste sange. Hvorfor skulle han også lige nævne dét?.."
|
|
|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 9:19:14 GMT -5
Kahn taler videre med engelsklæreren da Lassie går tilbage..
der går nogle minutter inden Laila må afsted for at hente kaffe og the på kontoret.. I dag er bare en hyggedag, så undervisningen er indstillet. så står Kahn bare lidt for sig selv.. han læner let den ene skulder mod væggen.. Kort efter falder han i snak med en af de andre forældre.. en af Lassies kvindelige klassekammerarters mor.. en en kvinde, midt i 30'erne, men med plastikopreation, så hvis man skulle gætte hendes alder, ville man sige i starten af 20'erne. så hende falder Kahn i fin snak med.. Lassies bands bassist trækker i Lassies ærme. ".. din far snakker med babses mor" lyder det let drillende.. babse var klassens "barbie" og ikke yderligere populær blandt drengene.. For ung til at gå i det tøj hun gør, og med for meget make up.. - samt det faktum at hun lægger an på alle..
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 9:30:13 GMT -5
Lassie bliver hevet i ærmet. "Huh?" hans blik ledte efter sin far. -"Argh!" han krummede tærerne, "hvor er det bare typisk.." han hoppede ned af bordet. Iih.. FAR!
Lassie listede fremad, så irriteret på Kahn.. Babses mor.. iih.. "Far.." lød det surt fra ham.. han tog fat i hans ærme.. -"Jeg skal lige snakke med dig.." han bed tænderne sammen, og pegede ham til siden med øjnene.
|
|
|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 9:33:44 GMT -5
Kahn undskylder overfor babses mor for afbrydelsen da han bliver trukket lidt væk af Lassie. "Hvad er der nu?" spørger han og lader hovedet glide lidt på skrå. Han lægger armene afventende over kors, og hæver skeptisk det ene øjnbryn en smule. ... Hvad er han nu utilfreds over? tænker han spekulerende.
En af de mere stille piger i klassen, sidder ovre i et hjørne sammen med nogle andre tøser.. de fniser lidt og den stille pige begynder at tegne Lassie og Kahn. Ja, Lassie ved det ikke selv, men på grund af hans unge far, har han nu fået en del 'fans'.. i form af pigerne ovre i hjørnet
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 9:38:52 GMT -5
Lassie hev Kahn ned til sig og hviskede i hans øre, sådan lettere frustreret. "Du kan da ikke bare snakke med hvem som helst?!" sagde han dæmpet, og bed tænderne sammen. "Hende der er Babses mor, en meget upopulær tøs, der er virkelig billig-agtig.. urgh.. Det er ikke et godt ry man får, hvis man snakker med nogle, som har noget med hende at gøre.." han sukkede og slap Kahn.. -Og så begyndte Lassie ellers på sin prædiken om folk Kahn ikke skulle snakke med.. Lassie lagde ikke mærke til pigerne der fniste.. eller tegnede, han stod med fuld opmærksomhed på Kahn.
|
|
|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 9:42:56 GMT -5
Kahn lytter til Lassie, men han rynker brynene. "Lassie, det er forkert af dig at dømme sådan. denne.. babses..?" - han undre sig over navnet- "... Hun har sikkert ikke haft så god en opvækst. I stedet for at fryse hende ude, skulle man måske forsøge at hjælpe hende?" han hæver lidt et øjnbryn, ryster så opgivende på hovedet.. at forklare Lassie den slags er vist så godt som umuligt. "Hvem skal jeg så snakke med.. Dét har du ikke nævnt for mig.." han lader en hånd glide igennem håret.. et lidt hemmelighedsfuldt smil bliver afsløret for Lassie. "Du ville jo selv have mig med. Det kunne jeg tydeligt se, til trods for at du forsøgte at skjule det.. Hvis ikke det var for at gøre som alle de andre elevers forældre.. hvorfor så?" han lægger kort hånden på Lassies hoved, nusser kort - sådan faderligt altså..
- men pigerne i hjørnet afgiver et lille fangirl skrig, og nu er flere af dem i gang med at tegne
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 9:49:00 GMT -5
"Blaah.. Blaah.." sagde han og himlede med øjnene, "Hun flirter med alle!" fastholdte han. Lassie betragtede sin fars ansigt, og så til siden. "Du kan snakke med alle dem jeg ikke har nævnt.." han nikkede let..
Lassie lagde armene over kors, og kiggede rundt, skævede til sine venner og smilte, og kiggede så surt på sin far igen.. Han stivnede, og hans hjerte slog et slag over. "Jeg.. jeg.. nej! sådan er det altså ikke! du skulle bare med fordi du var forældre og sådan er det! basta.. din sumprotte.." sagde han og fnøs.. Da han blev nusset på håret, så han flovt ned i gulvet, og rødmede stort.
|
|
|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 9:53:57 GMT -5
Kahn flytter hånden igen. "Så er det jo heldigt, at jeg ikke lader mig koste rundt med af dig.. Ikke?" han smiler bare. "Desuden.. Jeg har ikke haft tid før.. jeg hørte dig godt i går... Du er glad for, bare for én gangs skyld, at have en forældre med...." han retter lidt på skjorten. "Men smut du nu bare hen og snak med dine venner igen.." de milde øjne lukkes kort.. en halvdyb indånding. "Er der rygeforbud herinde?" spørger han efter nogen tid.. han trænger virkelig til en smøg...
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 10:03:16 GMT -5
"Tsk.." Lassie fnøs. -"Nåh.." mumlede han så.. Hvor er han dum.. Han så muggent ned i gulvet, og kiggede så op på sin far igen. "Ja ja.. så siger vi det.." han vendte om på hælen og skulle til at gå, men da Kahn spurgte om det sidste vendte han sig en halv omgang rundt, "Du skal udenfor, hvis du skal ryge." han smuttede så hen til sine venner.
"Nu har jeg sagt det til ham.." han sukkede.
|
|
|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 10:09:02 GMT -5
Kahn sukker opgivende.. rygeforbud.. selvfølgelig.. Og ligenu er det ikke så passende at gå ud.. Så istedet går Kahn hen og snupper en kop kaffe.. Men det var indenfor terretoriet af pigerne i hjørnet.. de kalder ham hen, og han hilser naturligvis høfligt tilbage.. tegningerne viser de ham ikke. De begynder at spørge lidt ud... hvad han laver og sådan.. snart, når klokken er halv 10, vil alle blive bedt om at sætte sig ned.. forældrende kan så stå bagerst i klassen
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 10:16:29 GMT -5
Da klokken blev halv 10, satte eleverne sig på plads, og forældrene stillede sig bagerst i klassen.. én efter én blev de kaldt op, til at sige deres navne og fortælle lidt om dem selv. Lassie sad nærmest og sov hen over katederet.. Bassistens Mor havde lige været oppe og snakke, og nu var det Kahns tur. Gør nu ikke noget pinligt.. far..
|
|
|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 10:22:12 GMT -5
(Og Lassies guitarist er stadig ikke mødt XD)
Kahn går bare op ved siden af kateteret, et venligt smil og armene pænt ned langs siden.. præcis som de andre forældre. han starter med at præsentere sig.. og at han er Lassies far.. hvor gammel han er, og den slags små, løse fackts.. ligesom alle de andre. "Mit erhverv er forfatter. Jeg skriver Romaner, som oftest bygger på tragedier og ulykkelig kærlighed, samt hvad der nu ellers tilhøre sig hårde tider." han ved ikke rigtig hvad han ellers skal sige.. for at nævne han også er manuskriptforfatter, det har han ikke i sinde.. En af pigerne rækker hånden op.. læreren vælger hende til at tale. "Må vi ikke få nogle bogtitler?" spørger hun med et forventningsfuldt smil. Kahn står lidt, først med en lille flakken i øjnene. "Jeg kan ikke oplyse det, eftersom jeg går under et kunstnernavn, for at undgå medier... Ehm... en del problemer med dem på grund af en af de nyere bøger.." han skæver mod læreren for at få et tegn til at gå ned igen... Men han må jo lige vente - ligesom alle de andre forældre
|
|
|
Post by miguel on Jan 11, 2009 10:25:31 GMT -5
Miguel stoppede op foran døren. han var lettere stakåndet og tungt sank han en klump. Han kunne høre timen var igang, og hans far var sikkert ikke dukket op endnu. Forsigtigt bankede han på. Tydeligt kunne han mærke sit hjerte hamre afsted i frygt for hvad der skulle ske med ham, og hvilken straf han fik. Han pjuskede let op i det lyse hår og rettede kort på den hvide skjorte han ahvde på, med sort silkebånd om kanterne og de mørke kader der hang på.
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 10:25:38 GMT -5
Lassie kiggede på sin far, og skævede til den tomme plads ved siden af sig.. Miguel.. du kommer for sent igen! han smilte skævt. Han hørte en svag banken mod døren, og kiggede derhen.. Måske er det ham der kommer nu?
En af pigerne rækkede hånden op. "Hvad er din yndlings farve?" spurgte hun. Hendes veninde lyste op i et stort bredt smil, Kahn var jo meget ung, så det kunne jo være. "Og.. og har du nogle Fetish'er!?" råbte hun nærmest og stod næsten op fra sin stol.. de andre piger grinte, og nogle af drengene også.. Lassie derimod.. gemte ansigtet i hænderne, med et stort suk.
|
|