|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 10:36:31 GMT -5
En af lærerne bagerst i lokalet går hen og åbner døren. "Miguel.. du kommer for sent igen.. sæt dig ind, vi er gået i gang for længst.." lærerinden virker ikke specielt glad, men heller ikke vred... det er jo ikke undervisning i dag..
Kahn står lidt undrende over hvorfor han får sådan nogle spørgsmål.. Fetisher.......?? lærerne griner lidt af det.. og Kahn står sådan lidt og ved ikke helt om han skal svare på deres spørgsmål. "... Øh.. min... yndlingsfarve er flaskegrøn... eh.. Fetisher..?" han hæver let et øjnbryn.. men så smiler han bare og ranker ryggen helt. "Tja, det må jeg så besvare således; Det er en hemmelighed, som jeg kun deler med min kone." ... Som om.... pffh... Har ikke set hende den sidste 1½ måned... lærerne griner lidt af svaret; "Er der flere spørgsmål til hr Vóvsen?" Kahns blik fanges kort af Miguel.. som vist bliver ført ned til sin plads ved siden af Lassie af en lærer.. ... En af Lassies venner sikkert.. tænker han.. men det er jo lidt svært at bedømme ud fra udseendet.. de har jo skoleuniformer på
|
|
|
Post by miguel on Jan 11, 2009 10:40:22 GMT -5
Miguel kløede sig kort i nakken og smilede lettere skævt. "undskyld." sagde han roligt og gik toligt mod sin plads. Han satte sig lydløst ned og så sig kort bagover skulderen. fedt.. han er selvfølgelig ikke kommet.. hvorfor skulle jeg også forvente det? tænkte han roligt og sukkede tungt. han lænede sig tilbage i stolen mens hans blik roligt hvilede ud af vinduet. stille faldt han helt ind i sin egen verden igen, og fulgte ikke med i hvad der forgik omkring ham. og værst af alt hvad der foregik oppe ved tavlen.
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
"I'll play the drums. leave me alone."
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 10:44:07 GMT -5
Lassie smilte til Miguel.. "Hej Mig'." hviskede han, og viftede en hånd foran hans ansigt. Han ser bedrøvet ud.. men hva.. hans far er heller ikke kommet? han så sig rundt..
Lassie kiggede op på sin far da han besvarede spørgsmål.. han rystede bare på hovedet over det.. Pigerne så ikke ud til at være tilfredse med Kahns svar, "Ååårhw.. kom nuuu!" ynkede de.. En anden af dem spurgte meget nysgerrigt, med et smisket smil; "Bruger i sex legetøj?" De grinte stort..
En af lærerne rømmede sig. "Ja, nu tror jeg vidst at Hr. Vóvsen godt må sætte sig ned igen."
|
|
|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 10:48:11 GMT -5
Kahn står med et akhavet smil.. ".... Sikke... øh, nogle opfindsomme spørgsmål.." han stryger som en skygge ned bagerst i lokalet igen.. ... Og de går i 7 klasse?... sikke noget.. han griner dog bare lidt af det.. ja, de piger havde vist en hel del spørgsmål - som omhandlede alt muligt andet end arbejdet.. de er i gang med at skrive en hel liste de vil udspørge ham om. fra Kahns plads der bagerst i hjørnet, holder han øje med Lassie. det var vist en af hans venner... som kom for sent.. uhf.. bare det ikke smitter af på Lassie.. sådanne dårlige vaner tollerere jeg ikke.. han rynker misfornøjet brynene
|
|
|
Post by miguel on Jan 11, 2009 10:58:34 GMT -5
Miguel blinkede kort med øjnene og rystede let på hovedet. "åh hej Lassie.." hviskede han og lagde let hovedet på skrå. han smilede skævt og så så op od tavlen igen. hvis hans navn blev råbt op, kunne han sidde som den eneste i klassen uden sine forældre ved sig. Han så roligt op på lærerinden, men så så ned i bordet igen uden at sige noget. let akavet smilede han til Lassie og fulgte let manden med øjnene der kom ned fra tavlen. "var det din far?" hviskede han spørgende til Lassie.
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 11:02:26 GMT -5
Lassie nikkede hurtigt. "Yep.." sagde han dæmpet.. -"som du hørte lige før.. fik han de åndsvageste spørgsmål.. så pinligt!" igen den dæmpede stemme. han lod hånden glide ned af hans ansigt.. han smilte så bare opgivende, og kiggede på Miguel.. "Hvordan går det med guitaren?" spurgte han så lavt.
Lassie skævede nogle gange om på sin far.. han sank så en klump, og kiggede væk igen. han kigger på mig..
|
|
|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 11:07:47 GMT -5
en lærer tysser på Lassie. så kommer den næste lærer op... Så fortsætter det med den næste forældre, og snart har alle forældrende været oppe.
så kommer engelsklæreren ind med en rullevogn, hvorpå der er dækket af kage, kaffekander, the, osv osv. nu kan forældrende også sætte sig ned... der er jo sat ekstra stole og borde ind.. Kahn står dog lidt.. han føler sig malplaceret her.. og han trænger til en smøg.. så da folk er ved at få sat sig på plads, sniger Kahn sig mod døren -delvist for lige at gå ud og ryge, og delvist for ikke at blive indfanget af tøserne med deres sære spørgsmål..
Han får sneget sig ud - men pigerne der før sad i hjørnet fik det spottet.. fnisende tager de deres jakker på. "Vi tager lige lidt frisk luft" fortæller en af dem til en lærer, som bevilligere det... så er de ellers på vej efter Kahn ud
|
|
|
Post by miguel on Jan 11, 2009 11:17:16 GMT -5
Miguel rakte tunge af Lassie. "hvertfald bedre end det her.." sagde han med en dæmpet stemme. han smilede varmt og lagde let hovedet på skrå. han kløede sig let i nakken og betragtede roligt Lassie og så så mod døren i håb om hans far ville komme løbende og stakåndet ind mens han undskyldte. Men der var ingne far at se. Stille sukkede Miguel skuffet igen. han tegnede en lille tandsiks mand påbordet der stod med en guitar mens han smilede skævt, for at dække over hans skuffelse.
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 11:19:59 GMT -5
"Hehe.. du har ret.." han kløede sig lige under næsen. Lassie fik nu øje på sin far der prøvede at liste sig udenfor.. og med en masse piger lige i hælene.. Lassie rejste sig op og så ned på Miguel.. "Kom.. lad os gå udenfor.." han smilte skævt.. dumme tøser! han skar en grimasse..
Lassie hev Miguel op at stå, og gik så over til læreren, "Vi går lige ud og sluger luft.." han nikkede hurtigt, og smuttede derefter med Miguel udenfor.. efter sin far..
|
|
|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 11:24:35 GMT -5
Kahn er kommet helt ud, hvor han så stiller sig med ryggen mod muren lidt væk fra døren ind til bygningen.. han fisker en pakke cigaretter op af sin lomme på habitjakken, fisker også en lighter.. så tænder han en af de hvide cigaretter, inden han putter det andet i lommen igen.. en dyb indhallering. ... skønt.. tænker han med en lettet følelse. men pigerne er der lige straks efter.. flokkes nærmest om ham i en halvbue.. med en meters afstand til Kahn. "hr. Vóvsen, vil du ikke nok svare os på nogle spørgsmål?" spørger de med forventningsfulde smil og blikke. Kahn flytter cigaretten fra munden og skæver lidt fra den ene af dem til den anden. "Eeeh.." han har et lettere akhavet smil malet i ansigtet.. han kan ikke helt finde ud af om de mener det seriøst, eller om de bare tager pis på ham
|
|
|
Post by miguel on Jan 11, 2009 11:32:04 GMT -5
Miguel så lettere overrasket ud da Lassie hev ham op at stå. han så forvirret op på Lassie og lod sig bare blive hevet med. han bed sig kort i læben og rystede let på hovedet. han smilede skævt til Lassie og fulgte bare roligt med ned af den lange og lyse gang sammen med Lassie. Miguel så kort ud af vinduet og løftede let det ene øjenbryn. "Din far er godt nok populær.." sagde han roligt og kløede sig let i nakken og smilede skævt. Han sukkede stille da tanken om sin egen far slog ham igne. men han rystede på hovedet og smilede skævt.
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 11:35:09 GMT -5
"Sandt.. Det nok fordi han er så ung.." han sukkede tungt, og himlede med øjnene.. Lidt efter nåede de udenfor, de listede sig frem, og Lassie fik øje på pigerne der nærmest havde omringet Kahn.. åh neej..
Han stod og kiggede på sceneriet i skjul.. klar til at springe frem og stoppe det hele.. hvis det kom til det.. "Shh.." han tyssede til miguel..
|
|
|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 11:40:41 GMT -5
en af pigerne starter ekstatisk. "Hvilket mærke ryger du?" spørger hun og folder hænderne forventningsfuldt. en anden kommer straks med et opfølgende spørgsmål; "Ryger du meget?" en anden; "Ryger du indendøre når du er hjemme?" "Ryger Lassie?" "Hvor gammel var du da du røg første gang?" - alle den slags spørgsmål flyver frem, og det ender med at Kahn tysser på dem. "Hvorfor den overvældende interesse? ryger ikke et bestemt mærke, røg siden jeg var 16 - lad være med at starte, det er dumt. Lassie ryger ikke, og jeg ryger kun på mit kontor.. okay?" han svarer kort på det de spørger om. "Stik i hellere indenfor, inden i bliver forkølede.." han nikker let til en af dem, som ikke fik nogen jakke på ud..
Kahn har ikke bemærket at Lassie er der. Men nu kommer spørgsmålet så, som bryder de lidt mere overfladiske spørgsmål; "Siden fru. Vóvsen arbejder så meget, har du så en som erstatning for.. dén slags?" spørger en af pigerne, hvis hår er sat op i en hestehale, og nogle små bløde ører hænger ned langs siden af hovedet. nu tier Kahn.. Hvad skulle han svare til det?... "eeeeeeeeeh~" han står lidt afblanket
|
|
|
Post by miguel on Jan 11, 2009 12:04:35 GMT -5
Miguel nikkede roligt og stak let hovedet frem og så roligt over på Lassie's far og pigerne. "tøser..typisk.." mumlede han stille og sukkede lydløst. han så over mod vejen, stadig i håb om en bli ville komme kørerne forbi og stoppe op foran skolen hvorefter hans far ville stige ud af bilen og begynde at løbe op mod hans klasseværelse. han så lettere skuffet ned i jorden og kløede sig kort omme bag øret. forsigtigt så han på Lassie for at se hvordan han havdedet.
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 12:07:24 GMT -5
Intensts stod Lassie bare og tittede ud fra væggen, og lyttede nøje med. hmmmn...! han sank en klump. "Det er så typisk dem.. hvad er deres problem..?" han himlede med øjnene.
Lassie brændte nu.. det sidste spørgsmål!? hvorfor spurgte de om sådan noget?! Lassie rødmede stort, og spænede så frem fra væggen. "AAAARH!!" han skubbede dem væk, "Hold kæft med jeres spørgsmål! lad min far være!" Han var helt rød i ansigtet, og han havde hænderne ude til siderne, imens han stod foran Kahn... hans hjerte hamrede hurtigt.
|
|
|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 12:12:59 GMT -5
det kom egentlig bag på Kahn at Lassie sådan pludselig dukkede op ud af det blå. pigerne hviner og går i et gruppekram i fangirlmode. en snak går straks om hvor sødt det er at Lassie sådan dukkede op, og de går nærmest helt i selvsving i deres samtale.. Kahn skæver i den retning hvor Lassie kom fra.. hans ven var vist stadig derovre.. Så bøjer han sig lidt frem, cigaretten hængende i mundvigen.. lægger en hånd på Lassies skulder og holder hovedet ved siden af Lassies. "... Er dine klassekammerarter mentalt forstyrrede.. undskyld jeg spørger.. men dét der, er ikke helt normalt.." han ranker sig op igen.. endnu et blik falder mod Miguel. ... Han virker lidt som Lassie.. syntes jeg... samme væsen.. men mere tilbageholden.. han skæver så mod Lassie igen... men forbi den yngre, ser han en af pigerne tabte et papir.. heldigvis er jorden ikke våd, så det går ikke i stykker.. alligevel beslutter Kahn sig for at rede det inden det bliver trampet på, eller lignende..
han går forbi Lassie, hen og samler det op. "... i tabte de-" han standser sin sætning da hans blik falder på papiret.. en tegning.. han løfter den let op foran sig. "..... geeh.... hvor.... fantasifuldt.." han rækker den til Lassie, inden hanm bare vender om og går tilbage mod muren, hvor han stiller sig igen.. indhallere tungt af cigaretten og puster roligt ud. ... Pludselig syntes jeg at have fået inspiration.. tænker han overvejende.. Tegningen, var en af deres 'fan tegninger'
|
|
|
Post by miguel on Jan 11, 2009 12:17:40 GMT -5
Miguel blev stående tilbage og så efter Lassie. han smilede svagt. Det her var en dårlig dag kunne han mærke. "Lassie skal vi gå ned i musik lokalet?" spurgte han og smilede skævt. han lagde let hovedet på skrå og kunne fornemme med sig selv at han bare måtte holde i en guitar i hånden. han var nød til det. det ville hvertfald gøre ham i bedre humør. Han gik roligt over mod Lassie og lagde leg hovedet på skrå. men køligt sendte han pigerne et blik der sagde de bare skulle holde kæft og skride. han var ved at være godt træt af deres slags. de pissede han virkelig af..
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jan 11, 2009 12:26:06 GMT -5
"Jo, Øjeblik, Mig!" sagde han, og kiggede over på ham, med et smil.. Han havde så opmærksomheden på de andre igen, Lassie stivnede da hånden blev lagt på hans skulder.. "Mentalt? en smule måske.." han smilte akavet, og trak på skuldrene.
Lassie rettede på sin hættetrøje og sukkede tungt.. irriterende.. han skulle til at gå over til Miguel, da Kahn rakte ham et papir. Lassie tog imod papiret og kiggede på det, så gik han i stå, øjnene store.. han var nærmest blevet til sten.. "Den.. tegning..." han skævede med en stor rødmen i kinderne over til Kahn.. Et virkelig flot billed, med gode skygger.. det var Kahn og Lassie der kyssede hinanden, ved et åbent vindue, hvor gardinerne flagrede en lille smule.. "AARH!! JEG SKAL KOMME EFTER JER I SMÅ KRYB!!" råbte han og flagrede med tegningen..
Pigerne fniste og råbte; "Behold deeen! ~" grinte de, og løb så ind igen.. Lassie rødmede stort, "ALDRIG!" .. i smug foldede han tegningen sammen og puttede den i lommen.. han stoppede op ved sin far da han skulle til at gå forbi.. "Det ikke min skyld at de er sådan.." han rødmede da han så på sin far, og smuttede så hen til Miguel.. "kom, vi skrider til musik lokalet.." han blinkede til ham.
|
|
|
Post by Kahn on Jan 11, 2009 12:33:08 GMT -5
Kahn siger intet, men smiler bare ganske svagt over Lassies reaktion. ... pff.. det er min skyld at han reagere sådan over det.. han sukker let. Da Lassie er på vej hen til Miguel igen, træder han ud fra muren. "Lassie.." siger han med en hævet stemme, for at sønnen skal høre det. "Jeg tager afsted nu... du er hjemme senest klokken halv 9. og send en sms om hvor du tager hen, hvis du tager nogen steder..." klokken var omkring 11 nu, hen af den spæde formiddag, og Kahn kan ligeså godt bruge tiden på at arbejde, i stedet for at gå rundt og knævre med de andre forældre, eleverne og lærerne. Han begynder med rolige skridt at gå hen over skolegårdens astfaldt.. han skal krydse den for at komme hen til parkeringspladsen, hvor bilen holder... Skal også have tjekket mail.. forlæggeren sagde noget om at hun ville finde mig en assistent... fanden tage det snask.. men det skal vel gøres..
|
|
|
Post by miguel on Jan 11, 2009 12:39:46 GMT -5
Miguel så forvirret og lettere overrasket på Lassie. han så med store øjne på ham og så så over mod tøserne. et lills fnys lød fra ham og han rystede roligt på hovedet. "idioter.." mumlede han. Da Lassies far begyndte at gå smilede han og vinkede efter ham. "hej hej Lassies far~!" råbte han efter ham med et varmt og kækt smil. Han så over mod Lassie igen og prikkede ham på kinden. "du rødmer!" grinede han og slikkede ham over kinden, blot for at drille, mens han bagefter rakte tunge af ham.
|
|