|
Post by Tenshi on Mar 8, 2010 20:42:55 GMT -5
Tenshi kom slæbende igennem de smalle gader med Shiro på ryggen.. han havde taget en indviklet vej til kattekurven, i tilfælde af at de skulle være blevet iagtaget..
Han bar nu den lille Shiro ind igennem de mørke lokaler, til han nåede ind til det der engang havde været et pulterum, men nu var arrangeret som Tenshis værelse.. han havde taget sig den frihed at have sit eget værelse, hvor han kunne opbevare sine våben for at killingerne ikke skulle få fingre i dem.. Han gik ind og tændte det lange lysstofrør som lå på gulvet henne i hjørnet.. dets lys var koldt og ufølsomt, men ikke særlig skarpt, eftersom røret var ved at dø ud. Så bandt han trøjen op, så Shiro kunne hoppe ned.
han vendte så fronten mod ham, tog ham i øjesyn med studerende øjne. "Er du kommet til skade? - ud over overfladiske sår.." spurgte han så.
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 8, 2010 20:52:45 GMT -5
Shiro hoppede ned og lod sit blik glide rundt. Af en eller anden grund var det ikke helt sådan her han havde forestillet sig Tenshis tilholdssted, men det var vel et hårdt liv at være oprørs leder. Han så på den anden med sine to farvede øjne og følte efter. De fleste af skræmmerne på halsen ville han betegne som overfladiske, men de mere voldsomme ved ørerne var han ikke siker på... Han rakte hånden op for at føle efter og skar en grimasse. Chancen for at det voksede sammen igen var ikke stor... Han ville nok altid have en flænge i hvert øre til at påminde ham om hvor han kom fra... Han ville ønske han i det mindste bare have prøvet at tage øreringene ud på den normale måde først... Han rystede lidt på hovedet. "Jeg tror jeg er okay..." sagde han. Han ville ikke nævne noget om de blå mærker og smerterne ved hans underliv... Specielt ikke for Tenshi, så han bed det i sig... I stedet flakkede hans bloik bekymret fra den andens hånd, til hans ben. "Hvad med dig...? Undskyld... Jeg.." begyndte han, men han vidste ikke hvad han skulle sige... I stedet bøjede han bare hovedet i en mellemting mellem et nik og et buk. Desciplin var en af de ting man lært under en opvækst som hans...
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 8, 2010 20:56:43 GMT -5
Tenshi så på Shiro med rynkede bryn. "Jeg tror ikke det kan betale sig at sy i dine ører.. det vil nok næppe gro sammen.." han rystede på hovedet.. han orkede ikke at høre på undskyldninger.. Istedet gik han hen til et lille skab, som egentlig var beregnet til at hænge på væggen, men istedet lå det på gulvet.. han åbnede det og fandt en solid nål frem, samt noget tandtråd.. Så fandt han en kniv frem, en lang pinset, inden han henvendte sig til Shiro. "Under sengebriksen ligger der nogle alkohol flasker.. find den med den højeste alkohol procent.." mumlede han kommanderende, mens han fandt nogle klude frem fra skabet også..
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 8, 2010 21:10:47 GMT -5
Shiro nikkede hurtigt og gik hen og bøjede sig ned for at kigge under sengen. Han kiggede hurtigt hen over flaskerne, og fandt den med højst procent. Efter at have været hos Jackson så længe havde han en temmelig klar fornemmelse for hvilken alkohol der var stærkest. Han gik over og rakte den til Tenshi. "Umm... Tak... Fordi du redde mig..." mumlede han og så ned. Hans kinder var let rødede og hans øre lige så.
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 8, 2010 21:21:01 GMT -5
Tenshi tog imod flasken og stilte den på et lille bord, hvor han også placerede det andet han havde fundet frem.. så åbnede han sit bælte og fik trukket bukserne ned om knæene inden han satte sig på stolen.. hans ben var tilsmurt i blod. "Ikke noget at takke for. De møgkøtere fortjente fandme at dø anyways.." mumlede han, mens han pillede proppen af flasken og hældte noget af indholdet ud på kluden.. kluden var ikke videre ren; men det var det reneste Tenshi havde.. Han begyndte så at rense sit sår på benet.. det sveg slemt, men det var der ikke noget at gøre ved. "Hvordan havnede du i den situation?" spurgte han uden at se op fra sit ben.. han tog kniven, afsprittede den i alkoholen inden han gjorde det samme med pinsetten.. han forsøgte at flytte noget af kødet, for at finde kuglen... men det nyttede ikke så meget.. derfor tog han nu kniven.. den var ikke så stor, men dog meget skarpt.. langsomt, forsigtigt, begyndte han at skære skudsåret lidt bredere, så han bedre kunne komme til.. han snuppede kluden med alkohollen på, vred den kort over såret som nu var blevet dybere og bredere.. Men væsked skyllede blodet væk i tilpads lang tid til at Tenshi kunne finde kuglen.. han snuppede i en hast pinsetten, borede den ned i låret og fik fat på kuglen.. han trak den ud af låret, smed den fra sig på gulvet.. Hans ansigt var tilmalet af et smerteligt udtryk.. Det var tydeligt, at han havde enorme smerter.. Så afsprittede han nålen, og begyndte så med fine små sting at sy såret sammen med tandtråden.. han gispede flere gange over smerten, men snart fik han såret lukket til, og fandt så en næsten ren forbinding frem fra kassen.. bandt det om sit lår, så det sad godt til.. han rejste sig op igen, sparkede bukserne helt af.. De var jo begge mænd, så han var da ligeglad med om han stod i boksershorts og tanktop..
Han åbnede det høje skab i hjørnet, hvor han fra en rodet hylde trak en stor, sort skjorte frem.. så smed han tanktoppen også, og trak i skjorten.. Tenshis hud var plettet til af snavs og blod.. Det var år siden nu, at Tenshi sidst havde været i bad.. Han så sig over skulderen på Shiro. "Vil du hvile dig?" spurgte han så, fiskede en næsten ren bluse frem.. der var kun nogle få blodpletter på den.. Det var en af tenshis meget gamle, langærmede bluser, fra da han selv ikke var større end hvad Shiro var nu..
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 8, 2010 21:31:13 GMT -5
Shiro forsøgte at undgå at se på såret. Han var bange for at kaste op... Han så halv nervøst på den anden og lod fingerene køre let over hand hals, der indtil for få timer siden havde været beklædt med at halsbånd... Han trak på skuldrene og så væk. "Dårlig timing..." Mumlede han. Han havde ikke lyst til at snakke om noget af det der var sket før. Hver Jackson, livet som hundendes lille slavekat eller hvorfor han egentlig var der... Hans blik gled hurtigt over den anden før han så væk igen, halvt genert, halvt nervøs... Han havde lært at det ikke betød noget at man var to mænd på den hårde måde.. Ikke at han troede Tenshi kunne finde på den slags, men det gjorde ham stadig utilpas... Han så spørgende på den anden. "Skal du hvile nu..?" Spurgte han. Han ville ikke sove hvis den anden ikke gjorde...
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 8, 2010 21:36:30 GMT -5
Tenshi nikkede. "Ja.. jeg lider af svært blodtab... Jeg kan praktisk talt ikke rigtig stå på benene mere.." han trak lidt på skuldrende.. han kastede trøjen til ham. "Du må selv om hvor du sover.. ud af døren og tilhøjre er den store sovesal.. der sover alle de andre inde... du kan også blive her hvis du vil.. Jeg syntes ikke at have set dig her før, så det er måske lidt overvælende med alle de nye indtryk på samme dag.. især så hektisk en dag.." Tenshi gabte, trak sine trekantede flyverbriller af hovedet, inden han satte sig til rette på kanten af briksen..det var ikke en vildt bred seng, men man kunne sagtens ligge to der, uden de helt store problemer.. Tenshi lukkede øjnene i en stund som han sad der.. forsøgte at samle sig lidt og måske genvinde noget energi. ".. Og hvis du er sulten, så er der rotter nede i kælderen.. de er ikke så svære at fange.." tilføjede han så..
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 8, 2010 21:45:32 GMT -5
Shiro så overrasket på den anden, i det han per automatik greb blusen. Han fik det hele til at lyde som om... Som om det var hver dags ting? Rotter? Spiste de virkelig den slags her? det lød giftigt. Han rynkede brynene. Tingene kom vidst til at blive en del anderledes fra nu af... Men i det mindste havde han fundet Tenshi... Og i det mindste havde han stadig lidt penge på sit kort... Hvis da ikke det blev spærret af nu.. Han burde nok få dem brugt eller omsat til noget materielt og let omsætteligt hurtigst muligt, inden jackson meldte ham ind... Han roddede i sine lommer og fandt kortet frem. han betragtede det lidt. Det nærmeste butik var nok ret så langt væk... Mon der var nogen her han kunne overfører pengene til så de kunne passe på dem? Han rystede på hovedet.. Havde oprørene overhovedet kort? At dømme efter omgivelserne så det ikke sådan ud... Måske han skulle tage ud og bruge pengene på medicin til Tenshi? Eller bare noget ordentlig tråd og bandager i stedet for tandtråd... Det kunne godt virke som om de fik brug for det... hans blik faldt på tenshis våben... Måske han ville få brug for noget i den stil? Men havde han penge til det? Han andte ikke hvad den slags kostede... Han sukkede. Livet ville helt sikkert blive anderledes nu. Han strøg igennem fingrene let over sin hals...
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 8, 2010 21:54:21 GMT -5
Tenshi betragtede Shiro lidt, inden han smilte skævt. "... Du siger ikke meget, knægt.." mumlede han så, inden han bare lagde sig ned på briksen.. Der var ingen dyne, ingen puder.. kun en gammel slidt springmadress. "Men læg dig ned, enten herinde eller i den store sal.. Bare rolig.. der er ikke nogen her der bidder - så længe du altså ikke er en hund.." han undslap en kort, lidt forvrænget latter, inden han lukkede øjnene en smule i, men åbnede dem igen.. han skulle holde øje med hvor knægten forsvandt hen.. Han spurgte ikke om hans navn endnu.. Tenshi mødte så mange.. hna huskede ikke så godt hvem der hed hvad.. så som regl spurgte han først hvis han havde snakket med dem gentagende gange, og begyndte at kunne genkende dem. Han virker ikke til at være herfra.. tænkte Tenshi, mens han kløede sig lidt i nakken.. Med det liv han levede, undrede det vel ikke nogen, at han havde lopper.. Men han var holdt op med at tage sig af det.. Han havde jo ikke råd til behandling, hverken til sig selv eller nogen af de andre..
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 8, 2010 22:03:17 GMT -5
Shiro betragtede den anden og lagde så kortet væk. Han kunne vel godt tage bare en times hvil før han gik ud for at få pengene ud af kortet... Shiro nikkede og satte sig ned på gulvet. Han havde ikke lyst til at sove i en stor mængde, og tanken om at allerede at skulle skilles fra Tenshi virkede ikke fristende, så han besluttede sig for at sove der. Han lod sin tunge glide hen over et par fingre og forsøgte at få noget af blodet fra ørerne, men forgæves. Han på mindede sig selv om at finde en sø eller en kanal eller sådan noget for at vaske sig senere... Han var ikke vandt til at være beskidt længere tid af gangen... Specielt ikke når det kom til blod...
Han rullede sig sammen på gulvet og lukkede øjnene. Dagen havde været virkelig hektisk... Så meget var sket... Både gode og dårlige ting... Mest dårlige nok, men han havde endeligt mødt tenshi... Nu håbede han bare han kunne gøre nogen gavn for ham...
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 8, 2010 22:09:46 GMT -5
Tenshi satte sig lidt op. "Du bliver syg, hvis du ligger på gulvet på den her årstid.." mumlede han med en lidt bekymret mine.. Han rejste sig.. "Du er stukket af, er du ikke?" spurgte han så. "Siden dine ører et sprækket op på den måde?" han sukkede. "Forpulede køtere.. hvad de dog ikke gør.."
han forsvandt så ud af lokalet.. ikke længe efter kom han ind med en meget gammel sovepose. "her.. Du er ikke vant til at sove i kulde endnu, vil jeg gætte på.. så du bliver bare syg..." han satte sig på sengekanten igen.. den hårde briks var hævet godt en halv meter under jorden, og under den løb nogle rør, som varmede en smule.. varmen fra rørene, blandet med kulden fra gulvet, hjalp med at give alkoholen under sengen, en god velkomst..
Tenshi vendte sig langsomt så han lå på ryggen... Det havde gjort ondt at gå på benet
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 8, 2010 22:19:56 GMT -5
Shiro så overrasket på den anden. Han var ikke vandt til at blive behandlet med venlighed, ud over den der kom fra familie. Selvfølgelig havde han haft det nemmere med hospitaler og bedre mad, men tilgengæld plejede både hunde og katte at se koldt på ham. Han smilte taknemligt til den anden. "Tak, Tenshi... " sagde han. Han lod igennem fingrene glide over sine ører og mumlede som forklaring: "Jeg var født ind i det... " Han ville ikke have at tenshi skulle tro han var en forræderkat bare fordi hans forældre ikke forstod... Han havde selv valgt at flygte... Han følte sig lidt stolt, men samtidig også skræmt... Hvad ville der ske fra nu af? Han rullede sig ind i soveposen. "... Er det okay hvis jeg tager ud efter jeg har hvilet lidt?" Spurgte han forsigtigt, vandt til meget strenge rammer, men han ville gerne sikre sig at kortet ikke blev spærret... Han ville gerne bruge nogle af hans penge på Tenshi som tak og så finde nogle nødvendige overlevelses ting... Hvad han nu havde råd til...
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 9, 2010 7:27:34 GMT -5
Tenshi så lidt på ham. "Aaaah, på den måde.." han nikkede eftertænksomt. "Det forklarer også hvorfor du bliver ved med at ligge på gulvet.. Hør, det er altså alvor når jeg siger, at du bliver syg af det.. Jeg bider ikke, eller gør dig noget.. Men hvis det er fordi du ikke vil ligge her når jeg gør, så flytter jeg mig bare... du skal bare ikke ligge på gulvet.. Vi har ikke medicin til at gøre dig rask.." han satte sig op.. han var svimmel i hovedet på grund af blodtabet.. hans ben var indsmurt i blod, som nu var begyndt at størkne, ligesom det på hånden. "Tager ud? Nej... Det ville være en dum idé.. Du skal først have noget nyt tøj, hvor du kan dække dine ører og dit hår.. Ser man ud som dig, tiltrækker man opmærksomhed.." han purrede lidt op i sit fedtede pandehår. "Årh mand.. der er vist mange ting du skal lære.."
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 9, 2010 7:36:14 GMT -5
Shiro så på den anden. Det var ikke fordi han ikek ville stole på Tenshi, faktisk var det noget af det han helst ville, men at dele seng med nogen var uvant for ham og efter den dags hændelser... Han gøs og rystede på hovedet. Han ville ikek tænke på det... Han ville ikke... Han mærkede tårene presse på. Hvorfor var han så svag? Han troede han var færdig med at græde, men påmindelsen om hvad der var sket samme fik tårene til at vælde op i hans øjne igen. Han var blevet rørt på den måde.. Af en hund! Han følte sig så beskidt... Hvorfor ville en hund dog gøre noget sådan ved en kat.. Syntes de ikke at det var ligeså forkert som han? Eller var det netop fordi katte intet var værd for dem at de syntes at det var okay... Han tørrede vredt tårene væk og forsøgte at tage sig sammen. Han rystede på hovedet. "Du er mere skadet end mig... Du bliver sikkert også bare syg," mumlede han.
Han så bedende på den anden. "Jamen, hvis jeg ikke går ud i dag... Han spærre sikkert snart kortet," mumlede han og så væk... Gad vist hvornår Jackson ville komme tilbage og opdage at han var væk?
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 9, 2010 7:47:35 GMT -5
Tenshi så godt tårerne i Shiros øjne.. men indtil videre, så kommenterede han det ikke. "Det her er altså bare småskrammer..." han rystede på hovedet og rejste sig fra sengen. "ah, du må ikke bruge det kort du har fra din slavevogter.. Det kan spores.." forklarede han roligt. "Men ta det bare roligt, vi har vores egne kort, som vi har hacket i.. de kan ikke spores.. du får sådan et.. det har alle katte.." han pausede sig selv. "Men.." fortsatte han så lidt efter. "Du skal nok forberede dig på, at livet bliver lidt hårdere frem over.. Men i sidste ende, skal det nok lønne sig.. men læg dig nu op.. Jeg skal nok klare mig, okay?" han smilte træt, men pålideligt..Tenshi var vant til at sidde op og sove, så han kunne bare sidde på stolen jo.. det var intet problem for ham
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 9, 2010 8:00:32 GMT -5
Shiro så på den anden og nikkede. Det overraskede ham igen hvor meget den anden vidste... Det var virkelig ikke uden grund at han var kattenes leder... Han sukkede... Så gik hans penge til spilde... Nå, det var der intet at gøre ved... Han nikkede til det sidste den anden sagde. Han havde regnet med at livet ikek ville blive nemt fra nu, men det var prisen værd for at komme fri... Han ville ikke have kunne have fortsat sit liv hos Jackson og hans eneste andet valg var at lade sig aflive... Han rejste sig og slæbte soveposen hen til seng. Han så tøvende på den anden... "V-vi kan godt dele... Jeg vil ike tage din seng," sagde han, og så ned. Hvis det var Tenshi, burde det gå... Alle andre havd enok været et problem, men lige Tenshi... Og tanken om at berøve den sårede Tenshi sengen, bare for han ikke skulle blive forkølet og ikke ville sove ved siden af nogen, lødalt andet end mandigt...
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 9, 2010 8:07:40 GMT -5
Tenshi så på ham, smilte så og lagde en hånd venligt på hans hoved.. han nussede kort igennem håret på ham, mens han sagde; "Nej læg du dig bare.." han flyttede hånden igen. "Hvad jeg kan bedømme, har du været udsat for nogle ikke så rare oplevelser.. Det er sikkert en traume, der har sat sig... Den slags behøves man ikke begynde at arbejde med lige med det samme.." han gik hen til stolen, hvor han satte sig. "Desuden er jeg vant til at sidde op og sove.. for mig gør det altså ikke den store forskel.." han lagde armene over hinanden, så de hvilede på ryglænet af stolen..så lagde han hovedet ovenpå armene, og så på Shiro med rolige øjne.. Han vidste ikke helt hvorfor, men han havde en anelse om hvad der måske var sket med Shiro... en voldtægt.. sikkert.. Han lukkede øjnene.. Kio.... for helvede.... var den eneste tanke der strøj igennem hans hoved.. Det var omkring et år siden nu, at han sidst havde set Kio.. og sidst han så ham, var hvor Tenshi var blevet Kios voldtægtsoffer, hvorefter fyren var gået berserk og stukket en nål i maven på Tenshi, og en i kinden.. Han gøs ved tanken.. Kio var Tenshis barndomsven.. de havde ikke set hinanden i 3 år, inden de så stødte på hinanden, for nu et år siden.. det endte ud i at Kio så ikke havde kunnet holde fingrene fra Tenshi, og katastrofen brød ud...Siden havde han ikke set ham, hørt fra ham overhovedet.. Måske jeg burde tjekke op ¨på, om han er i live.... tænkte han med et tungt, smerteligt suk..
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 9, 2010 8:21:26 GMT -5
Shiro lagde ørene vagtsomt tilbage, uvandt ved den pludselige venlige berøring fra en 'fremmed'. Han holdt øjnene på den anden. Det virkede som om den anden så lige igennem ham. Var han virkelig så nem at gennemskue eller var det bare Tenshi der selv havde set lidt af hvert? Han rystede på hovedet. Selvfølgelig havde han det... Ingen kunne slå ihjel så nemt, (eller for den sags skyld syntes at det at sidde op og sove var komfortabelt) uden at have gået igennem lidt af hvert. Han sukkede og kløde sig lidt i det hvide hår. Det føltes klistreret, og han måtte endnu engang love sig at på en eller anden måde at få vasket blodet ud... det var alt for tydeligt i det hvide... Han så på den anden med forsigtighed og spurgte mumlende: "Er du altid så venlig over for fremmed?" Han opførte sig virkelig som en helt... Risikerede liv og lemmer for fremmed, tog dem med hjem og lod dem sove i sin seng... Var venlig imod dem på trods af hvor meget ballade de havde lavet. Han så ned. Han føltes selv at han virkelig måtte være noget af en byrde...
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 9, 2010 8:37:03 GMT -5
Tenshi åbnede øjnene igen. "Hva? Øh, for mig er ingen katte fremmede.." han smilte lidt igen. "Alle kattene... jeres sikkerhed, er det jeg lever for.. jeres frihed... Derfor hader jeg hunde, og forrædderkattene mere end noget andet.." han lukkede øjnene igen. "Men.. ingen katte er fremmede... for vi har alle de samme vilkår.. Vi lever som rotter i byens undergrund, sky for lyset, på grund af hundenes tyrani.. Det er det, jeg kæmper for at stoppe.. Om jeg så med de bare næver skal myrde hver eneste smovsende køter i hele den her rådne verden.." han fnøs. "Køterne, burde ikke eksistere.. Det har de ikke lov til.."
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 9, 2010 8:44:59 GMT -5
Shiro betragtede den anden og slugte hvert et ird til sig. Han lød så beslutsom og hans ord var så kraftfulde. præcis som han havde forventet at Tenshi ville tale... Det gav et lille stik i ham at tænke på hvor godt han egentlig havde levet indtil nu i forhold til de andre... Han rystede lidt på hovedet. Det vigtigeste var vel at han var her nu. Han smilte svagt mod den anden. ".. Jeg vil gerne hjælpe," Sagde han stille. "Men... jeg kan nok ikke gøre så meget..." Han rullede sig sammen på sengen og lukkede øjnene. Ja han ville gerne hjælpe Tenshi... Selv om han ikke troede på han ville kunne dræbe, så ville han følge Tenshi hele vejen ind i døden, fortalte han sig selv. Lige nu var der ikke andre at klynge sig til end Tenshi...
|
|