Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 12, 2010 5:57:57 GMT -5
Shiro sad på en gang i kattenes hovedkvarter. Han havde kun været der i nogle dage, men var allerede begyndt at vende sig til rutinerne der, skønt han efterhånden var ret sulten og trængte til at komme udenfor... Sulten fordi han stadig ikke kunne lide tanken om at spise rotter og var i gang med en mindre sultekur af den grund... En god grund til at komme ud og finde noget bedre at æde. Han bladrede i en bog han havde fundet i kattenes beskedne samling. Det var en historie bog, fra kattenes synsvinkel. En bog man sikkert kunne få dødstraf for at være i besidelse af... For Shiro der altid kun havde hørt hundendes version virkede det enormt interessant, og hans foragt for hundes uretfærdige handlinger voksede kun for hver side...
|
|
Yoru
Junior Member
|
Post by Yoru on Mar 12, 2010 6:05:34 GMT -5
Yoru kommer gående hen af gangen i et afslappet tempo. Han har ikke rigtig noget han skal nå ligenu, og alligevel vil han strække benene lidt. Der er stadig en smule lilla farve i hans hår, da han ikke kunne få det hele vasket ud af det før han ikke gad prøve mere. Lidt længere fremme får han øje på katten fra for et par dage siden. Han fik aldrig rigtig sagt hej eller noget, så det kan han da gøre nu! Han lunter hen til ham og sætter sig på knæ foran ham. "Hej" Siger han så. "Vi mødtes før, men fik ikke rigtig hilst på hinanden! Jeg hedder Yoru!"
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 12, 2010 6:15:04 GMT -5
Det gav et sæt i Shiro og han så overrasket op. Han havde været så optaget af bogen at han ikke havde hørt den anden kat komme, men hans hørelse var jo heller ikke den bedste.... Han smilte savgt. "Umm hej," sagde han. "Jeg hedder Shiro..." Han slog lidt nervøst med sin hale, den anden sad lidt tæt på syntes han... Han genkendte ham heldigvis fra den anden dag som fyren der havd enoget at gøre med bomber... Han havde virket god nok, om end lidt spøjs, og havde set ud til at være ret tæt på Tenshi, så han var vel ikke til nogen farer, men alligevel...
|
|
Yoru
Junior Member
|
Post by Yoru on Mar 12, 2010 6:21:38 GMT -5
"Ahh.." siger han smilende og nikker. Han sætter sig på gulvet ved siden af ham. "Hvor kommer du fra?" spørger han så. Han ved intet om ham eller hvor han kommer fra, han var der bare ligepludselig. Han følte sig også en smule mistænksom.. Ikke fordi Shiro umiddelbart giver anledning til at man skal tro han er forrædderkat eller sådan, men man kan aldrig være for sikker.
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 12, 2010 6:28:34 GMT -5
Det gipper let i Shiro ved spøgesmålet. Det midnede ham om hans samtale med Tenshi... Endnu en test? Han lod sine fingre glide over sårene på hans hals der var i gang med at hele fint, men nok stadig ville efterlade ar... ".. Centrum," Sagde han stille. Flængerne i hans øre og mærkene på halsen efter ørering og halsbånd burde være forklaring nok i sig selv derfra... "Jeg stak af for et pa dage siden.." Han så ned. Han var bestemt ikke stolt af at have levet blandt hunde og forræderkatte hele sit liv...
|
|
Yoru
Junior Member
|
Post by Yoru on Mar 12, 2010 6:34:06 GMT -5
Yoru ser indgående på ham mens han svarer. Det er egentlig ikke for at teste ham, men han vil gerne vide lidt om ham.. Mest fordi han er nysgerrig. "Ah.. Jeg forstår" siger han så og skæver mod bogen. Yoru var også selv stukket af fra sin hundeherre da han var omkring 15-16 år.. Han blev så fundet af Tenshi som tog ham med til kattenes hovedkvarter. Og her har han boet siden da.
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 12, 2010 6:55:05 GMT -5
Shiro smilte svagt til ham og fulgte hans blik mod bogen. "KAn du læse?" Spurgte han, med et lille smil. Indtil nu havde han ikke mødt nogen i kattekuren der læste bedre end ham selv.. Tenshi kunne en smule, men ikke ret meget... Det var vel også derfor det var Shiro der skulle lærer killingerne det.. Hans tanker blev arbrudt da hans mave pludselig rumlede. Han holdt sin hånd for maven og mærkede hans øre blive røde. Pinligt... Han havde ikke rigtig spist et par dage nu og følte sig egentlig ret afkræftet... Måske skulle han bare give op og prøve at fange en rotte... Hvis han da kunne det...
|
|
Yoru
Junior Member
|
Post by Yoru on Mar 12, 2010 6:58:34 GMT -5
Han smiler en smule af ham og nikker. "Ja, altså jeg er ikke vildt god til det.. Men jeg kan godt" siger han så. Hans herre lærte ham det da han var killing. Han benytter det dog ikke så ofte.. Han læser mest kun mærkater på diverse sprængstoffer og sådan noget. Han skæver ned mod Shiro's mave da denne rumler. Han griner en smule af det. "Din mave siger den er sulten" erklærer han så.
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 12, 2010 7:15:20 GMT -5
Shiro smilte lidt og kløede sig forlegent i nakken. "Tja... det er ike så slemt så," løj han. Han vaar enormt sulten, men taken om at spise rotter var stadig uhumsk og han tvivlede stadig på han ikke ville gøre sig selv til grin i forsøget på at fange en... Han så ned på bogen og smilte lidt. "Så kan det være du burde hjælpe med at undervise killingerne... Tenshi siger at det vil være godt for deres fremtid.." sagde han stille.
|
|
Yoru
Junior Member
|
Post by Yoru on Mar 12, 2010 7:26:39 GMT -5
"Nå nå.." siger han så bare og griner lidt. Han har jo egentlig ikke ret til at tvinge ham eller noget, så når han siger det ikke er slemt, så må han jo tro ham. Yoru smiler en smule skævt.. Undervise.. Det er da noget af det kedeligste.. Desuden ved han ikke rigtig hvordan han skal gøre. "Nahh.." siger han så med et grin, "jeg tror ikke jeg duer til at undervise.." Han trækker benene op under sig så han sidder i skrædderstilling. "Det eneste jeg har forstand på er sprængstof"
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 12, 2010 7:47:03 GMT -5
shiro smilte lidt. "Det ser du tilgengæld også ud til at være god til... " sagde han og lagde så hovedv nysgerrigt på skrå. "Hvordan virker det egentlig?"
|
|
Yoru
Junior Member
|
Post by Yoru on Mar 12, 2010 7:53:31 GMT -5
( Buuh! Du må ikke kræve at jeg skal bruge min hjerne! XD )
Yoru smiler og nikker. Ikke for at rose sig selv, men han har ret nemt ved det. Det er nok fordi han syntes det er meget interessant og så også fordi det er noget der har så stor en påvirkning på noget i et par sekunder.. "Altså der er mange forskellige slags" siger han med et dæmpet grin. "Tænker du på noget specielt?"
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 17, 2010 7:05:18 GMT -5
Shiro trak på skuldrene. Han vidste absolut intet om bomber, oggå intet om våben for den sags skyld. "Jeg tænkte mere generalt... Hvordan kan du vide hvad du skal bruge for nogle kemikal og hvor meget? Har du læst dig til det?" spurgte han nysgerrigt. Hans hale slog et lille forventningsfuldt pisk.
|
|
Yoru
Junior Member
|
Post by Yoru on Mar 17, 2010 13:10:18 GMT -5
Yoru betragter ham i et lille stykke tid mens han snakker, men lader også svaret vente lidt på sig. Han ryster svagt på hovedet, men smiler så. "Nej, men så alligevel, jo.. Både og" siger han med et lavt grin. "Jeg har lært det af nogen andre, men også ved at læse.. Og så kan jeg rigtig godt lide det, så det hænger bare ved" siger han. Han klør sig en smule i nakken mens han fortæller, og kigger lidt rundt på gangen, og så på Shiro igen. "Hvad med dig? Er der noget du godt kan lide?" spørger han
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 17, 2010 13:30:20 GMT -5
Shiro nikkede interesseret. Tænk at kunne huske den slags... Shiro spekulerede lidt på hvem det mon var der havde lært den anden - Var det Yoru han hed? - om bomber. Hvem end det var måtte de være ret gode... Han blinkede lidt ved den andens spøgesmål. Han var ikek vant til at blive spurgt så meget ind til som han blev her... tenshi havde også sourgt en masse.. Men det havde været en test... Yoru havde sagt dette ikke var en test, så betød det at han virkelig var interesseret? Shiro smilte lidt. Han følte sig behagelig varm inden i. "Jeg... Jeg kan egentlig godt lide at læse lidt... " Sagde han og trak på skuldrene. At læse var rart nok, men det var egentlig kun fordi han ikke vidste hvad han ellers skulle lave han gjorde det... Sådan var det at vokse op uden nogen at lave sjov med: Men lærte ikke hvad var sjovt. "Og så.." Begyndte han, med lettere rødmende ører: "... Tenshi, er mit store idol." Han kløede sig i nakken med et lille smil. "Jeg plejede at samle avisklip med ham i og gemme dem for mine forældre."
|
|
Yoru
Junior Member
|
Post by Yoru on Mar 17, 2010 13:46:37 GMT -5
Yoru retter sig lidt op mens han ser på Shiro igen. Han nyder lidt bare at sidde og slappe af mens man snakker med en anden kat.. Det kan godt være rimelig hektisk at skulle lave bomber og sabotager hele tiden. "Ahh.. Ja, læse er da godt" siger han med et smil. Han kan selv godt lide at læse, men så alligevel ikke rigtig, for han syntes det tager lang tid, og han bliver nemt utålmodig når han sidder og læser noget. "OHOHOHO!!" siger han så med et lummert smil. Nu ved han da hvad han kan drille Tenshi med, at der er en der forguder ham.. Han sidder allerede og forestiller sig adskillige scenarioer hvor han kan drille ham. "Nå da" siger han så bare med et smil. "Det var da en.. unik interesse"
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 17, 2010 14:02:23 GMT -5
Shiros ellers hvide øre blev tydeligtrøde huden inde under den let gennemselige og tynde pels. Han hvikler sin hale beskyttene om sig. Han brød sig ikke om at blive grinet af... Måske skulle han ikke have sagt noget. Han så ned i gulvet og hans øre hang sørgmodigt. "Jeg... Tenshi fik mig til at tro på jeg kunne gå imod hundene en dag og slippe væk... Så jeg kunne... Få nogle venner og sådan... Blive behandlet mere retfærdigt," Prøvede han at forklare. Det var tanken om tenshi der havde fået ham til at tage mod nok til sig til at flygte fra Jackson få dage forinden... Hvis han ikke havde gjort det... Så havde Jackson nok gjort det ved ham igen... Han trak benene ind til kroppen og hvilede sin hage på knæene. Han føltes sig utilpas ved tanken...
|
|
Yoru
Junior Member
|
Post by Yoru on Mar 17, 2010 14:10:23 GMT -5
Yoru lægger armene løst over kors, i en afslappet position. "Nånåååå" siger han med et svagt grin. Han vil ikke drille Shiro med det, eller ihvertfald ikke meget, kun Tenshi, for ham kender han jo godt, og ved hvor langt han kan trække den før han bliver sur på ham. "Hmm, ja det har han også ret i" siger han smilende. På en måde minder Shiro ham lidt om sig selv, i den forstand at han har på en måde forholdt sig lidt passiv i kampen mellem hunde og katte, men blev så fundet af Tenshi og taget med hertil.
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 17, 2010 14:39:13 GMT -5
Shiro gav den anden et svagt smil. Selv om den anden ikke var lige så afslappende at være i nærheden af som Tenshi virkede han stadg meget venlig. Han sad lidt og tænkte over hvilke andre slags katte han mon ville møde her før hans mave gav endnu en utilfreds lyd fra sig. Hans øre blev lettere røde igen og han lagde armene om hans mave som for at få lukket munden på hans skrigene tarme.
|
|