palla
New Member
|
Post by palla on Mar 22, 2011 4:02:12 GMT -5
Palla havde for en gangs skyld sagt ja til at hjælpe sin ven med arbejdet i tivoliet, men nu havde hun stået alene i en bod i fem timer. Tivoliet lukkede om to timer, og der skulle snart tændes fyrværkeri. Sur, besluttede hun sig for at skride fra sin tjans i boden, og smutte rundt i tivoliet. Hurtigt løb hun ned på stien, og ned til broen over søen med svanebåde.
|
|
|
Post by Fujiwara Tatsuya on Mar 22, 2011 4:33:19 GMT -5
Tatsuya tog wokken væk fra komfuret og bar den hen ved boden. Han havde fået tildelt et midlertidigt job i tivoliet for at tjene lidt ekstra. Da han elsker og lave mad, og vertfald wok mad, sagde han ja med det samme. Han havde nu stået der siden starten af dagen og var stadig ikke blevet træt af at tage imod folks bestillinger. Han havde bundet et hvidt bånd over sine øre, efter anvisning fra de andre arbejdere. Det var ikke rart at få varm olie på ørene, og det hjalp på kunderne hvis de ikke vidste om det var en kat eller hund der serverede. Han havde serveret for mange katte i løbet af dagen, mest fordi at hans bod var meget billig i forhold til resten af tivoliets spisesteder. Dog havde han altid lagt lidt ekstra chili eller brændt det lidt på hver gang det var en kat han serverede til.
|
|
palla
New Member
|
Post by palla on Mar 22, 2011 7:50:29 GMT -5
"....Jeg er sulten...." Mumlede Palla. Hun hadede at spise ude, man viste aldrig hvis det var en kat der havde puttet noget i maden. Men hun blev ikke hentet før om nogle timer, så hun gav efter for sulten og så sig om efter et godt spisested. Hun fik øje på en wok bod tæt ved søen, og småløb hen til den. Hun kiggede på menu kortet. "......Er der noget her der smager bedre end alt andet?" hun kiggede på personen bag disken.
|
|
|
Post by Fujiwara Tatsuya on Mar 22, 2011 8:20:47 GMT -5
Tatsuya så op på personen. Efter at have scannet personen, for at se om det var kat eller hund, fandt han sit smil frem og pegede på deres stegte nudler. "Hvis du vil have en smags oplevelse, skal du smage vores nudler." Han hældte en potion op til manden der sad ved siden af og ventede på sin mad. "Velbekomme Hr." Manden/hunden takkede og kastede sig nærmest i maden. Han så sulten ud. Tatsuya vendte sin opmærksomhed tilbage til hunhunden. "Hvad skulle det så være?"
|
|
palla
New Member
|
Post by palla on Mar 22, 2011 8:43:19 GMT -5
"Nudler... tak" mumlede hun. Hun brød sig ikke rigtigt om skulle stå her og vifte med sin pung, og ville bare hurtigt betale og få spist. Hun rodede hurtigt rundt i sin lille taske, og fandt sin pung frem. "Kommer man ikke til at lugte af wok, når man står her hele dagen?" hun lagde pengene og så op på ham der stod bag disken.
|
|
|
Post by Fujiwara Tatsuya on Mar 22, 2011 10:04:57 GMT -5
"On it's way!" Han vendte hovedet og halvråbte til drengen bagerst i boden, "A lit'a bow' a nuddles, Mae'stro!" drengen lo og gav Tatsuya tomlen. Tatsuya vendte sig for at tage pengene og smilede, mens han trak på skuldrene. "Selvfølgelig gør du det. Dog tjener jeg godt på det, og hvis man kan lide og lave mad.. Double Up!" Han lagde pengene ned og gav hende byttepenge tilbage. "Værs'god Frøken. Dine nudler kommer lige straks."
|
|
palla
New Member
|
Post by palla on Mar 22, 2011 12:32:29 GMT -5
Palla så tøvende på ham. "Hvis bare alle var lige så glade for deres job som dig, så var alle glade". Hun trak en høj stol hen til så hun kunne snakke mens hun ventede på sine nudler. "Overvej det lige, så var alle glade med det de gjorde, og ingen ville skifte job" hun hvilede hovede på sin arm. "Hvordan ville man så få folk til at skifte job?" hun lagde hovedet på skrå
|
|
|
Post by Fujiwara Tatsuya on Mar 22, 2011 13:02:43 GMT -5
Tatsuya vendte sig halvt og fandt et plastikkrus frem. Han stilede det foran pigen og hældte noget vand med brus i. "Værs'god.. Du ser ud til at verden ikke vil som dig, huh?" Han smilede venligt, men måtte dog smutte til en anden køber lidt efter. Det var bare en der skulle have et glas vand så det tog intet tid. "Jeg er glad for dette job, men det er ikke et jeg ville gide og lave hver dag.. Og hvis folk arbejdede med det samme uden at skifte job, kunne de jo ikke vide hvad de var bedst til, vel?" Han tog en klud og begyndte at tørre desken af, imens han snakkede.
|
|
palla
New Member
|
Post by palla on Mar 23, 2011 7:19:45 GMT -5
"Jeg har det skam fint med mit liv..." mumlede hun. "tak" hun tog en sip af vandet. "Ligemeget med det, denne her samtale giver jo ignen mening" hun grinte. "De tænder snart fyrtværkeriet, ikke?" hun smilede og så op mod himlen der var skyfri
|
|
|
Post by Fujiwara Tatsuya on Mar 23, 2011 7:44:38 GMT -5
Han smilede og nikkede kort, "Jo det skulle snart starte, og det betyder at der kun er én time tilbage at arbejde i." Han gik om bag til den anden der stod og lavede mad. "Skal du have pinde eller bestik til?" Han tog skålen med nudler og et par spisepinde samt en gaffel. Han stillede det på disken foran pigen. Der var ikke mange der rendte rundt ved boden, andet end et par hunde der havde valgt det som et godt sted at se fyrværkeriet.
|
|
palla
New Member
|
Post by palla on Mar 24, 2011 2:23:16 GMT -5
"Jeg bruger pindene" sagde hun og tog pindene. Hun prøvede nudlerne. "De er faktisk gode" sagde hun glad, og spiste lystent videre. "Det bedste -slurp- sted at se fyrtværkeri er nu altså på bakken der ovre" Hun nikkede over mod en bakke lidt tilbage med to bænke og en rosenbusk. "Jeg vil vædde med at de to bænke har hvert sit kæreste par om ti minutter" hun satte sin skål ned. "Ikke dårligt, skulle spise ude noget mere" hun smilte og færdigjorde sine nudler
|
|
|
Post by Fujiwara Tatsuya on Mar 24, 2011 4:05:42 GMT -5
Han nikkede og lagde gaflen tilbage hvor han fandt den. Han nåede at servere til to mere før hun havde spist færdig, en hunkat og en gammel, gråhåret golden retriever. Han trak på skuldrene og drak fra den flaske vand han havde stående, "Det ved jeg intet om. Jeg kommer til at se det herfra." Han snuppede skålen da han kunne se hun var færdig. "Eller du kunne lærer at lave det selv?" Han smilede drilsk og lagde skålen over i vasken bag ham. "Et par til mig.. Jeg er begyndt at knurre og det er ikke kun min mave." Manden der stod og lavede mad nikkede og tog en potion af de færdige nudler op i en skål. Tatsuya tog skålen og et par spisepinde, som han tog med over til disken igen. "Det er første gang jeg ser fyrværkeriet, hvor jeg ikke sidder på mit værelse og ser det i TV'et."
|
|
palla
New Member
|
Post by palla on Mar 25, 2011 2:13:19 GMT -5
"Du kommer måske ikke så meget ud?" sagde hun overrasket. "Ah!" hun hoppede ned fra sin stol. "Nu begynder det! Se!" Hun pegede over på nogle mænd der satte klar til at fyre fyrværkeriet af. "Yesssss, de har taget en stor en ud i dag!" hun satte sig glad op igen. "Nu er det også blevet godt mørkt, så er det endnu pænere"
|
|
|
Post by Fujiwara Tatsuya on Mar 25, 2011 7:38:56 GMT -5
"Næsten aldrig. Jeg bruger det meste af min tid in... Oh!" Han så over på mændene og smilede. Han tog en hurtig mundfuld nudler og så rundt efter flere kunder. Der var ingen. "Første gang.. Håber det bliver bedre end det i TV'et." Han smilede til pigen og tog en mundfuld mere.
|
|
palla
New Member
|
Post by palla on Mar 27, 2011 5:57:30 GMT -5
"Det er meget bedre! Faktisk så-" hun gispede. Al lyset var pludseligt blevet slukket i hele tivoliet. Folk så forvirrerde rundt, og alle mumlede undrende til hinanden. "Det plejer de da ikke at gøre... M-måske er det noget nyt...?" uroligt så hun rundt om i tivoliet.. Hun rejste sig fra stolen. "Det har det bare at være". Men pludseligt kom flere ploti mønd løbende, råbende om at alle skulle ud af tivoliet, og at det skulle være nu.
|
|
|
Post by Fujiwara Tatsuya on Mar 27, 2011 12:44:31 GMT -5
Han så chokeret rundt og rakte ind under disken hvor han tog et underligt, hjemmelavet skydevåben frem. Det var ikke større end en pistol men havde flere underlige nåle siddende i siden. "Følg efter politiet. De plejer at have gode næser for problemer." Han kastede et andet våben til manden der stod bag i boden, og fik et smilende nik fra ham i mørket. "Hurtigt, Smut!" Han løb bag i boden og ud af en bagdør. I mørket listede han sig over til en af boderne længere nede.
|
|
palla
New Member
|
Post by palla on Mar 28, 2011 1:10:41 GMT -5
Hun nikkede stumt og løb efter politiet. Alle blev gennet ud af tivoliet, men hurtigt smuttede hun om bag en stor potteplante, hvor ingen så hendes lille krop. Hun kiggede frem, og observerede alt hvad politiet lavede. Parken blev spærret af, og politiet trak deres skydevåben. Det så slemt ud. Der kunne høres høje råb fra den ene ende af søen. det så ud til at være en stor flok vildkatte der gjorde oprør.
|
|
|
Post by Fujiwara Tatsuya on Mar 28, 2011 7:26:50 GMT -5
Han satte sig ned bag ved boden og begyndte at rode med elektronikken der holde boden igang. I mørket var han meget svær at se og dette gjorde jo at hans lille, ulovlige gerning ikke ville blive opdaget så nemt. Dog gjorde det også at han ikke kunne se så godt. Han tog en meget lille metalbrænder frem og begyndte at skære den lille, dog kraftfulde, energikilde fri fra boden.
|
|
palla
New Member
|
Post by palla on Mar 28, 2011 14:30:37 GMT -5
Med et, blev der åbnet ild. Råb lød over det hele, og dem der var blevet tilbage for at se hvad der skete, løb nu bange væk med halen mellem benene. "Bare de ikke finder mig..." mumlede Palla, og tittede frem bag potteplanten. Hun så tilbage efter boden. "Gad vide om han klarer sig?". Hun kunne ikke se særligt meget i mørket, men man kunne tydeligt høre hvad der foregik. "Jeg kan intet se.... Tid til at skifte destination!". Musestille, rejste hun sig, og mens alle var optagede af at skyde på hinanden, løb hun om bag en andedams bod tættere på.
|
|
|
Post by Fujiwara Tatsuya on Mar 29, 2011 11:14:14 GMT -5
Tatsuya havde taget et par runde svejsebriller på og smilede mens hans lille metalbrænder oplyste det lille stykke bag boden. Han havde fået største delen af generatoren fri og var igang med den sidste del. Han slukkede kort for brænderen da der lød skud ude foran boden han stod bag. Han trak sit våben og pegede den eneste retning der var ind til hvor han stod. Ingen kom og skudene blev hørt længere og længere væk. Han fortsatte sit arbejde.
|
|