|
Post by Kahn on Jul 22, 2009 8:23:50 GMT -5
Kahn smiler bare lidt, men han misser dog med øjnene da Lassie pludselig springer op.. han træder et skridt bagud og løfter hænderne lidt afværgende op for sig. ".. Aaeh.. Det er lang tid siden.. Jeg besluttede mig for at lægge trommesættet på hylden da jeg begyndte at få skriversucces..." lyder hans undskyldning.. egentlig er det ikke fordi han ikke har lyst til at gribe trommestikkerne.. Nej, det er mere fordi han er bange for at blive bidt af det igen..
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
"I'll play the drums. leave me alone."
|
Post by Lassie on Jul 22, 2009 8:26:01 GMT -5
"Årh.. hold da op.." Lassie smilte udfordrende til Kahn.. det samme smil Kahn nogengange også selv smilte. De lignte meget hinanden.. selvom Lassie havde flere fælles træk fra sin mor. "Kom nu.." han viftede let med trommestikkerne.. den samme drilagtige og lokkende måde, Kahn også selv kunne finde på - det vidste Lassie dog ikke.
|
|
|
Post by Kahn on Jul 22, 2009 8:32:59 GMT -5
Kahn står lidt. "Årh dumme unge." han giver sig og snupper trommestikkerne med et lidt skævt smil.. Han indstiller stolen så den er lidt højere oppe inden han sætter sig..
Han sidder lidt og tænker.. hvad skulle han spille? Han ender dog med at blive enig med sig selv om at spille en af de sange som hans band dengang i sin tid havde lavet.. Først slår han trommestikkerne an 3 gange mod hinanden, og så får den ellers bare fuld hammer.. Det halter kun en smule i starten, men så er det som om det hele vender tilbage til ham.. han har jo også spillet tromme mange år..
Trommestikkerne danser let, men med hårde faste slag hen over trommerne, og det hele kører i en forbandet god rytme.. en rytme som Kahn er fuldkommen ét med..
Som han sidder der og nærmest rykker med i takt, virker han helt fjern, og mere ungdommelig end den sure rad han ellers har for vane at være til hverdag
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jul 22, 2009 8:37:24 GMT -5
Lassie grinte drilsk da Kahn snuppede trommestikkerne fra ham og så betragtede han ham ellers nøje, da han satte sig ned.
Lassie stod og lyttede med.. han vippede hovedet lidt op og ned, og tappede foden få gange ned i jorden da Kahn startede - da det haltede smilte han sødt af Kahn.. men så da han begyndte at få mere fat.. og trommestikkerne bare dansede hen over sættet.. Stod Lassie lidt og begyndte at måbe. var hans far så god? hvorfor stoppede han med et spille trommer? han virker.. helt ung.. anderledes..
Lassie kunne ikke få øjnene væk fra Kahn. Han spillede så smukt.. Han kunne mærke sit hjerte hamre en smule hurtigere end før, men hvorfor? fordi Kahn bare satte sig til at spille så godt? Lassie havde også helt glemt den forfærdelige følelse som han havde før.. det var som om at det hele var glemt for en stund.. Far.. Måbende.. stod han bare og så til..
|
|
|
Post by Kahn on Jul 22, 2009 8:45:41 GMT -5
Kahn når til et stykke i den 'sang' han spiller, hvor det tydeligt kan høres at en trommesolo er sat ind.. En ny energi sprudler fra den ligenu foryngede Kahn.. Han lader den få en ekstra tand ud over det han ellers havde givet indtil nu, og flere gange får han brugt begge ænder på trommestikkerne, i en hastig og meget kontrolleret fart.. Han får afsluttet soloen, inden han går over i et stille og roligt b stykke, hvor det bare er lidt dæmpede trommer i en fast rytme.. men så får den ellers en ordenlig en igen hen i det sidste omkvæd, som så gentages to gange, dog med en smule difference i trommespillet..
Han slutter af med et brag, istedet for at fade stille ud..
så sidder han stille.. lader bare lyden fra trommesættet langsomt fade ud af lokalet.. den efterlyd det giver..
så lægger han trommestikkerne fra sig, rejser sig op og klør sig tænksomt i nakken mens han går nogle skridt væk derfra. ".. Heh.. jeg kiksede starten"
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jul 22, 2009 8:49:59 GMT -5
Lassies blik var som forstenet da Kahn bare forsatte sin trommesolo. Hele hans krop sitrede, og han knugede hånden om sin sorte t-shirt han havde på. Utroligt... Han sank en klump der sad i halsen.
Lassie vidste slet ikke hvad han skulle sige til sin far, da denne stoppede med at spille.. men så begyndte hans hjerne lige så stille at gå fra standby til online. "Det.." begyndte han.. -"Det var fuldstændig utroligt!" udbrød han så med store øjne.
"Det var vildt.. du var sygt god..!" han pegede fra trommesættet og kiggede så hen på Kahn.. -"Hvorfor stoppede du med at spille? du er helt vildt god!" Han hoppede nærmest.
|
|
|
Post by Kahn on Jul 22, 2009 9:10:09 GMT -5
Kahn griner lidt af Lassies hoppen omkring. "Tjaeh.. Jeg tænkte at jeg jo ikke kunne blive ved med at leve på uopnåelige drømme.. så jeg lagde vægt på mit skriveri.. det gav mange flere penge end de få koncerter vi fik os sneget til at holde.. vores guitarist trak os ned.. Så da jeg foreslog at vi skulle smide ham ud, blev jeg istedet lukket ud i kulden.. Så begyndte jeg jo at skrive, som du ved.. og så stoppede jeg bare lidt efter lidt.." han trækker løst på skuldrende
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jul 22, 2009 9:14:56 GMT -5
Lassie så en smule bedrøvet op på Kahn da han fortalte. Hans smil begyndte lige så stille at forsvinde. upnåelige drømme.. gentog hans tanker. "Ej, hvor ledt!" sagde han surt.. "Det kan de sku da ikke bare gøre.." han bed tænderne sammen.. det gjorde ham sur - at de bare sådan uden videre havde smidt hans talentfulde far ud af bandet.
"På den måde.." han bed sig kort i underlæben.. -"Du er ellers bare.. så talentfuld.."
|
|
|
Post by Kahn on Jul 22, 2009 9:21:31 GMT -5
Kahn smiler lidt. "Det gjorde de.. de mente at jeg faldt dem i ryggen.." han trækker på skuldrende. "Sikkert på grund af hende sækken der var vores bassist.." han gaber lidt.. han er ikke videre påvirket af det. "Men jeg er da glad for at du syntes det... Det kan tænkes det måske giver dig lyst til at passe din skole, så jeg kan give dig lov til at forsøge at leve dine drømme ud?" hans hænder glider op af lommerne og sætter sig istedet i siderne på ham
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jul 22, 2009 9:26:12 GMT -5
Lassie stod og lyttede med.. men med et surt ansigts udtryk.. vred på sin fars vegne. "Kæft nogle spadsere!"
Da Kahn så tilføjede det sidste, rækkede Lassie blot tunge af ham.. "Baah.. Det gør jeg da allerede.. passer skolen altså.. det tvinger du mig jo til.." han smilte skævt og kløede sig i nakken.
|
|
|
Post by Kahn on Jul 22, 2009 9:33:07 GMT -5
Kahn nikker let. "Ja men det skal du også.. for gør du det, kan du for min skyld sidde herude og øve hele natten.. så længe det ikke forstyrre din skole.." han rækker Lassie trommestikkerne igen, inden han så lunter over og sætter sig på bordet igen
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jul 22, 2009 9:36:54 GMT -5
"Fedt.. " Han smilte og tog imod trommestikkerne. -"Tak Far.. " Han blinkede til ham.. intet seksuelt undertonet i det.. Øve.. hele natten.. han smilte let og skævede fra trommesættet til Kahn.
"Er du færdig med at skrive for den her uge?" spurgte han roligt.
|
|
|
Post by Kahn on Jul 22, 2009 9:39:25 GMT -5
Kahn strækker sig lidt. "Jaeh.. nogenlunde.. mangler lige en 40 sider eller sådan noget.." han skutter sig en anelse.. "Så vil jeg tro jeg er ved at være færdig.." han lægger sine håndflader mod bordpladen på hver side af sig, mens ørerne opmærksomt lytter til Lassie
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jul 22, 2009 9:40:31 GMT -5
"Det lyder godt.." han rømmede sig lidt. Min far er bøsse.. han sank en klump. -"Jeg tænkte på.. skal jeg afinstallere det der på min computer..? sådan så.. den opdatere alt hvad du laver på min?.."
|
|
|
Post by Kahn on Jul 22, 2009 9:47:19 GMT -5
Kahn ser lidt på ham. "Nej.. men jeg lægger en kode på så du ikke kan gå ind.. det er fint nok at have en backup.. " han står lidt. "Men.. hvorfor satte du den egentlig til det i begyndelsen?" han hæver undrende det ene øjnbryn
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jul 22, 2009 9:51:30 GMT -5
"Jeg skulle... " han rømmede sig lidt. -"Jeg erh.. Holdte bare øje med dig.." han sank en klump og smilte akavet.
Lassie kløede sig i nakken.. "Jeg skulle bare se.. om jeg kunne finde ud af.. om du var.. erh.. ja bøsse.." han fugtede sin læbe igen, og kiggede til siden.. hvorefter han så skævede hen på Kahn igen.
|
|
|
Post by Kahn on Jul 22, 2009 10:01:51 GMT -5
Kahn ser på Lassie... han hæver et øjnbryn af ham. ".. Hvorfor sprugte du ikke bare?" spørger han lidt undrende.. "Altså.. der er jo en grund til at jeg og din mor ikke bor sammen.. og ikke har gjort det meget længe.." .. han smiler lidt skævt. "Men det skal du ikke tænke på. Jeg har ikke tænkt mig at springe ud omkring det.. så det vil ikke få nogen indflydelse på din hverdag hvad angår mobning."
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jul 22, 2009 10:04:58 GMT -5
Lassie kløede sig vildt i håret.. "fordi det var pinligt at spørge!" han kiggede med rødmende kinder på sin far. -"desuden.. har jeg ingen interesse i at vide om dig og mor laver noget eller ej i sengen.. Forældre.. bwah.." han fik kuldegysninger.
"Hmn.. Nah.. pigerne ville bare blive ellevilde og lave flere tegninger.." Han huskede tilbage på tegningen som han krøllede sammen inde i huset og smed på gulvet.
|
|
|
Post by Kahn on Jul 22, 2009 10:08:40 GMT -5
Kahn griner lidt. ".. altså hvordan tror du måske du og Lady er opstået?" spørger han med et flabet grin.
Han holder så en lille pause. "Tja.. det er piger i en nøddeskal.." han trækker på skuldrende. "Det skal du ikke tage dig af.."
Kahn rejser sig. "Men.. jeg vil se at komme ind og få skrevet.. jeg låner din computer.."
|
|
Lassie
Full Member
Tilh?nger af hundene
|
Post by Lassie on Jul 22, 2009 10:15:45 GMT -5
"Bleh.. det ved jeg da godt.. ellers har i bare købt os på ebay.." han trak på skuldrende med et lille smil. Ja.. deres forhold var løftet lidt igen. Det var ikke så akavet mere. "Hmn.." han rystede så på hovedet.
"Det ved jeg godt.." han smilte svagt. Piger kan være så irriterende.. -"Men de er flot tegnet.." han trak på skuldrende..
"Åh.. ja okay.. så bliver jeg herude og øver.." han pegede på trommesættet. -"Og lad være med at kigge i mine ting.." han så seriøst på Kahn.. "God skriveri.."
|
|