|
Post by Benjamin on Dec 19, 2008 7:42:03 GMT -5
*beskrivelse kommer*
Benjamin kom løbende med Rike , han holdte fat hans hånd, og da de kom til han døren til han lejlighed fik Benjamin med et hurtigt ryk stillet Rike mellem ham og døren, så hvis en hund nødig skulle komme forbig, ville den ikke se Rike, da Benjamin stod foreand ham... Benjamin hev sin nøgle til døren op af sin lomme og låste stille døren op og med et lille skub til døren blev den åbnet og Benjamin følgte hurtigt Rike ind og lukkede og låste døren efter dem og kiggede kort ud af vinduet og kiggede så på Rike "du er sikker her... bare, gå ikke ud, jeg skal nok følge dig ud når jeg syntes det er mindre farligt, både for mig, og for dig." mumlede han og kiggede på ham "... er du sulten?" spurgte han så og skævede lidt ned mod gulvet og kiggede så op i Rikes øjne, Benjamin vidste godt hvordan man lavede mad...
|
|
Rike
Junior Member
Tilh?nger af katte
Nobody does own me!!
|
Post by Rike on Dec 19, 2008 7:54:28 GMT -5
Rike havde hele vejen derhen og op af trapperne forbandet sig selv for at følge med hunden, og forbandet hunden for at virke så irriterende insiterende angående nærkontakt. Han værdsatte da at hunden hjalp ham ud af caféen uden problemer og sådan, men at hunden så pludselig havde taget fat i hans hånd og styrtet afsted vækkede Rikes instinkter og mistænkelighed yderligere.
Ikke så snart var han inde i lejlighee før føren var blevet låst og nøglen med.. Han skævede utilfredst til loppesækken. Hvornår var de overhovedet blevet venner? Han rytede på hovedet ti spørgsålet som Benjamin havde stillet ham. " Nej. Nej tak.." Han fnøs let.. Tager ikke imod mad fra hunde som om jeg er deres kæledyr..! tænkte han fast inen han lod blikket vandre forsigtigt rundt i lejligheden.. Hvorfor skulle den også være så højt oppe? Hvis den havde været bare en etage længere nede kunne Rike sagtens have smadret et vindue og hoppet ned uden yderligere skader. Men sådan som det så ud nu, var den plan streget over.
|
|
|
Post by Benjamin on Dec 19, 2008 8:06:09 GMT -5
Benjamin kiggede på Rike da han sagde nej og Benjamin hævede lidt sit øjenbryn "er du sikker? du ser ud til at være skind og ben?" mumlede han og prikkede kort til hans mave "du er jo vildt tynd.." mumlede han derefter og kiggede på ham og vendte sig derefter og gik ind på sit værelse, Rike kunne følge med hvis han ville.. Benjamin begyndte at ordne sin seng med et lille smil, han lagde puderene fint på dynen som var lagt fint over sengen, hele hans lejlighed var roddet smukt op.. Benjamin kiggede på Rike "er du tørstig?" spurgte han så og forvandlede sig til sin hunde form og satte i løb hen mod køknet.. da han kom til køknet forvandlede han sig til et menneske igen og han begyndte at hælde mælk op for sig selv og kiggede på Rike "vil du have mælk?" spurgte han og holdte mælken oppe for at vise ham hvad han snakkede om..
|
|
Rike
Junior Member
Tilh?nger af katte
Nobody does own me!!
|
Post by Rike on Dec 19, 2008 8:17:54 GMT -5
Rike fnøs, selfølgelig var han tynd, hvad kunne man være andet når det eneste man kunne var at tjæle og rode i skraldespande efter mad? Men det skænkede hunden ve ikke nogen tanke.? Han trak sin mave til sig og skævede utilfredst efter hunden inen han selv luntede rundt på må og få i de forskellige rum for at sikre sig der ikke var steder der kunne gå hen og blive endnu mere farlige end den situation han allerede befandt sig i. Han skævede efter Benjamin og fandt ud af hor det var hunden var inde. Han stivnede let, mens hans hale rejste hårene. Han ville under ingen omstændigheder derind.. Og toilettet ville han også holde sig fra så vidt som muligt. Hvor boede hunde dog rigt og godt. Uden nogen bekymringer for deres liv. Han sukkede let og kom til at tænke på den halvt om halvt ødelagte lejlighed som han delte med isn mor og sine 6 søstre. Han blev brat vækket op af sine tanker da Benjamin forvandlet som hund styrtede tæt forbi ham. Pr. refleks trådte han et langt skridt bagud. Rystende på hovedet så både det korte pjuskede hår og ørerne flagrede afviste han også denne invitation, på trods af hans maves småbrokken ove rhans stædighed. " Nej tak.. Spiser eller drikker ikke fra hundes hænder, eller poter for den sags skyld.. som en eller anden forrædder.." Hans blik faldt på døren. " Hvorfor låste du overhovedet igen? Hvorfor låser du mig inde sådan her.. Jeg har jo sagt undskyld.." Han vippede uroligt med halen.
|
|
|
Post by Benjamin on Dec 19, 2008 8:25:02 GMT -5
Benjamin kiggede på ham og rystede kort på sit hoved og gik hen til ham og stoppede tæt på ham og kiggede ham ned i øjnene "du er nød til at spise engang Rike.." mumlede Benjamin stille og strøg kort sin finger over hans underlæbe og trak sig så væk og kiggede på ham da han sagde det andet "tror du at det at jeg låser dig inde er en straf?" Benjamin rynkede på sine øjenbryn "jeg låser døren, for at holde dig sikker.. hvis en hund bare kommer ind kan han se dig.. hvis den er låst , så kan han ikke komme ind.. tænk på det..." mumlede han stille og kiggede på ham og kiggede så rundt "hvor er min trøje nu?" han gik igen ind i sit værelse og fandt en sort trøje frem og gik tilbage ind i stuen og tog sin trøje hun havde på af og trak den sorte trøje over sig...
|
|
Rike
Junior Member
Tilh?nger af katte
Nobody does own me!!
|
Post by Rike on Dec 19, 2008 8:33:26 GMT -5
Han lagde ørerne en smule bagud. "Hvad så..? Jeg finder vel noget i skraldespandene når jeg engang kommer ud herfra.." Mumlede han brokkende og så til siden. Denne hund vile ham åbenbart hans bedste, men dette kunne tydeligvis betyde ballade og problemer for katten i den nærmeste fremtid.. Der var jo egentligt noget mening i det Benjamin sagde. Rike havde skam hørt rygter om at hundenes leders søn boede heromkring. Hvad var det nu hvalpen hed..? Fluke..? Det var vidst det han hed. I al fald var dt utroligt farligt for ham, især hvis lederen liiige kom forbi for at besøge sin søn, eller også boede her i nærheden. Med et lille halvvejs opgivende suk lod Rike sit bagparti møde det yderste af en stol: Et tegn på at han ville slappe af men simpelthen ikke turde gøre det.
|
|
|
Post by Benjamin on Dec 19, 2008 8:41:55 GMT -5
Benjamin kiggede på ham "men du har alt hvad du kunne ønske dig her.." mumlede han lavt og gik så sitlle hen mod ham og lod stille sin hånd glides op i hans nakke hvor han roligt nussede/aede ham og smilte roligt mens han kiggede ind i kattens øjne "du skal ikke være bange RIke, ikke ligenu, jeg gør dig ikke ondt.." mumlede han og kiggede på ham "og jeg låser døren for din skyld, så du vil være beskyttet.." mumlede han mens han stille nussede ham videre i nakken og lagde stille sit hoved på sir skrå "du skulle jo nødigt komme til skade.." mumlede han stille og smilte roligt og blev ved med at nusse/ae ham i nakken med den ene hånd og med den anden strøg ham, ham kort over armen og smilte roligt og kiggede ham stille i øjnene...
|
|
Rike
Junior Member
Tilh?nger af katte
Nobody does own me!!
|
Post by Rike on Dec 19, 2008 8:54:26 GMT -5
" Alt ja.. undtagen min familie, frihed og de andre kattes accept..Jeg vil ikke være en forrædder." Han stivnede let da Benjamins bløde hånd gav sig til at nusse ham i nakken. Med disse kraftigt turkise øjne han havde stirrede han direkte op i hundens øjne. " Men.. Ikke nu.. Du.. Du er bare sød ved mig for at du vil komme i bukserne af mig.. Når jeg ikke er sjov længere så vil du tilkalde de andre hunde så jeg kan blive aflivet.. Det er jeg..." En ufrivillig spinden blandede sig pludselig i hans ordforråd. "...Sikkerrrrrr på.." Mumlede han idet han forsøgte at virre Benjamins hånd væk. Han ville ikke overgive sig.. Hvor skønt det end føltes med den nussen.. Lidt mere spinden og noget der kunne minde lidt om et smil blev frembragt på hans læber. En smule mindre irriteret vippede han med det ene øre.
|
|
|
Post by Benjamin on Dec 19, 2008 9:02:32 GMT -5
"jeg har alerrede sagt det Rike.. jeg gør dig ikke ondt.." mumlede han og nussede han stille videre i nakken "du er ikke en forrædderkat.. det ved jeg.." mumlede han tæt på hans læber og kiggede han stille ind i øjnene og lod stile sin frie hånd glides op på hans kind som han roligt nussede med sin tommeltot og kiggede videre ind i hans øjne, hans hoved var igen tæt på Rikes og kiggede direckte ind i hans øjne med sine havblå øjne "vidste du godt at du har virkelig smukke øjne?" spurgte han så stille , han nussede ham stadig i nakken og et lille smil var smørret på hans læber ... Benjamin smilte, han fik Rike til at smile, eller noget i den stil, det gjorde Benjamin glad at se Rike smile , det så dog ud som om at han var godt irreteret over Benjamin...
|
|
Rike
Junior Member
Tilh?nger af katte
Nobody does own me!!
|
Post by Rike on Dec 19, 2008 9:07:59 GMT -5
Hans spinden fortsatte og han hadede sig i tankerne for overhovedet at kunne li det. Det var også de forbandede sansers skyld. En let klædelig rødmen jog kort henover hans ansigt. Hvorfor? Pludselig gik det op for ham hvor tæt hundens ansigt var på ham, i et nu rykkede han hovedet bagud.. Eller.. Så langt bagud som Benjamins hånd i nakken nu tillod det. Hunden havde vel ikke tænkt sig at forsøge igen? Havde han? Han skævede mistroisk til ham fra de let skrå øjne, dog stadig mens han spandt den ufrivillige spinden.
|
|
|
Post by Benjamin on Dec 19, 2008 9:19:32 GMT -5
Benjamin kiggede på ham og smilte roligt da han flyttede sit ansigt og Benjamin flyttede stille hans ansigt tilbage "du skal ikke være bange Rike..." mumlede han stille og kiggede på ham "jeg gør dig ikke ondt..det har jeg jo sagt før..." mumlede han og kiggede på ham og smilte stille og kiggede ham ind i øjnene og smilte stille "er du stadig bange for mig?" spurgte han stille og kiggede på ham og smilte roligt og nussede ham blidt videre i nakken mens han stille strøg ham over kinden "hmm.." mumlede han lavt og kiggede ham stille i øjnene og nussede ham blidt videre i nakken med et roligt smil og lagde sit hoved sn smule på skrå og nynnede kort til en sang men stoppede så og smilte roligt....
|
|
Rike
Junior Member
Tilh?nger af katte
Nobody does own me!!
|
Post by Rike on Dec 19, 2008 9:27:02 GMT -5
Han gøs. Han kunne ikke lade være. Bag ham viftede halen forræderisk, lallende. Han rynkede let sine ene bryn. " Vil du ikke nok lade værrrrre..?" Bad han spindene, så man langtfra kunne tage ham seriøst. Han han var bange, meget bange. Både for hunden men også for dennes bagtanker.. Ville den virkelig fuldbyrde det den havde været ved at starte på i caféens toilet.? Gysende lukkede han sine øjne i. Ville ikke se op på den anden, han følte sig ynkelig og indespærret nok i forvejen, blikket fra Benjamins øjne ville bare gøre det hele værre.
|
|
|
Post by Benjamin on Dec 19, 2008 9:34:39 GMT -5
Benjamin kiggede på ham og smilte stille "hvorfor? det ser ud som om du godt kan lide det..." mumlede Benjamin stille og smilte stille og nussede ham blidt videre i nakken "syntes du da ikke at det er dejligt?" Benjamin lod stille sin kind hviles på Rikes hovdes side , så de entelig stod helt op af hinanden, mens Benjamin stadig nussede ham i nakken, bare at nu kunne hans arm hvile sig lidt på hans skulder da de stod helt op af hinanden... Benjamin lukkede kort sine øjne, Rikes hår mod hans kind var blødt , sidste gang han stod sådan med en person var for... lang tid siden? Benjamin smilte stille og lod stille sin frie hånd hviles på Rikes arm og smilte stille "hmm....." mumlede ham stille og sukkede kort og mumlede kort noget utydligt , som lød som om han sagde; 'ost er for losers' men hvad han rigtig sagde var; 'kan du godt lide ost'? men han var ikke sikker på om Rike kunne forstå hvad han rigtig sagde...
|
|
Rike
Junior Member
Tilh?nger af katte
Nobody does own me!!
|
Post by Rike on Dec 19, 2008 9:42:25 GMT -5
Han jorde et lille kast med hovedet. " Jeg spinderrrr ikke med vilje, jeg kan barrrre ikke holde styrrrrrr på mine instinkterrrrr.." Spandt han, mere og mere irriteret over den forbandede spinden, kunne Benjamin ikke bare stoppe med det..? Det kunne gøre det meget lettere og mere trygt for ungkatten. Has ene øre skød hen imod vovsen foran ham. "Ost..? Spiserrr det, men ikke så meget da det errrrr besværrrrligt at finde nogen orrrdentlige oste i skrrrraldespande.." Han skar en grimasse. Så stop det dog! Jeg bliver drevet til vanvid af det her spinderi..!
|
|
|
Post by Benjamin on Dec 19, 2008 9:52:15 GMT -5
"..måske.. men det er sikkert stadig dejligt for dig.. ik?" mumlede han , stadig med kinden hvilet mod hans hoved side og sukkede kort og smilte roligt og kiggede stille på ham og stoppede så stille at nusse ham i nakken, men han holdte ham stadig om nakken og smilte stille og strøg ham stille over håret med sin frie hånd og kiggede stille på ham og smilte stille og kiggede ham stille ind i øjnene og strøg ham stille ned af nakken og kiggede på ham "irretere jeg dig?" spurgte han så og smilte stille af det med osten "jeg kan godt give dig frisk ost hvis du vil.. jeg har ost i køleskabet.." mumlede han og smilte blidt og kiggede stille på ham og lagde sit hoved en anelse på skrå "... gør jeg dig bange?" spurgte han så stille og kiggede på ham...
|
|
Rike
Junior Member
Tilh?nger af katte
Nobody does own me!!
|
Post by Rike on Dec 19, 2008 10:03:35 GMT -5
Med et lettet suk mærkede han hvordan hans spinden stille og roligt dæmpede af. Han hadede simeplthen når hunde gjorde nar af hans svage punkt angående nussen. Lidt mere afslappet placerede han sig mere mageligt til rette i stolen. " nogengange er det dejligt, det kommer an på hvem der gør det." Mumlede han lavmeldt. Han rystede endnu engang på hovedet grundet tibuddet, hvad var det dog gadekøteren ikke kunne fatte? " Som jeg sagde før: jeg spiser ikke af min fjendes hånd, uanset hvor flink og rar han virker.." Dette var næsten også svar på hundens spørgsmål. " Bange? Tror eg alle ville være hvis de stod eller sad overfor deres værste fjende. En fjende der har magten over stortset alt... Men dt kender i hunde jo ikke noget til.." Han så småtvært væk.
|
|
|
Post by Benjamin on Dec 19, 2008 10:13:48 GMT -5
Benjmin kiggede på hm og smilte stille "og jeg er en af dem som det ikke gør det dejligt" mumlede han og satte sig på en stol og kiggede på ham og smilte stille "og hvis jeg smider osten i skraldespanden?" spurgte han til oste-snakken og kiggede stille på ham og lagde sit hoved en anelse på skrå "vil du så spise det?" spurgte han og kiggede på ham og gik så hen til vinduet som han kiggede ud fra "hmm.." mumlede han lavt og kiggede så hen mod Rike "vil du overnatte her? det begynder at være mørkt, det kan være farligt for dig at gå udenfor nu.." mumlede Benjamin og smilte stille og gik så hen til Rike og stoppede op bag ham og begyndte at pille ved hans hår med et smil og betragtede stille Rike som sad foreand ham, han havde blødt hår...
|
|
Rike
Junior Member
Tilh?nger af katte
Nobody does own me!!
|
Post by Rike on Dec 19, 2008 10:24:47 GMT -5
Ville han det..? " Det kan vel være.." Mumlede han. Han vidste det var klamt og uhygiejnisk, men det var den måde man overlevede på når man var kat: ved at gå i andre folks affald. Han kunne ikke lade være med at smile sarkastisk til vufferen. " Benjamin.. Hvis du havde været kat ville du for længst have fundet ud af at der ikke er noget tidspunkt i en kats liv som er sikkert. Hverken når det er lyst eller mørkt. Der kan når som helt komme en hund og se sig gal på os og dræbe os.." Det var jo nærmest sørgeligt så lidt hr.vuf synes at vide om kattene og deres liv.
|
|
|
Post by Benjamin on Dec 19, 2008 10:32:02 GMT -5
Benjamin kiggede på ham og bøjede sig ned mod ham og kiggede ham i øjnene "måske... men det er du altså med mig ligenu..." mumlede han og strøg ham kort ned af kinden med sin håndryg og bøjede sig kort længere ned mod ham , han skulle lige til at kysse ham på panden, men han fortrød det og rettede sig op igen og gik hen til køleskabet og fik fat på et godt stykke ost og smed det i skraldespanden og kiggede hen mod Rike "jeg går lige hen i mit værelse for at skifte.." han tav, hvad skulle han sige? "...underbukser." sagde han derefter og smilte skævt og gik ind i sit værelse og lukkede døren efter sig, så kunne Rike tage osten hvis han ville...
|
|
Rike
Junior Member
Tilh?nger af katte
Nobody does own me!!
|
Post by Rike on Dec 19, 2008 10:42:08 GMT -5
Rike åndede næsten lettet op da Benjamin så ud til at fortryde at være ved at kysse hans pande. Han spidsede ører efter lydn af osten i skraldspanden.. Hvor meget ot havde knægten lige? Han skævede til Benjamin, fnøs kort af den dårlige forklaring for at gå, men tog sig ikke så meget deraf. Det meste af hans oipmærksomhed var allerede cirklend em skraldet. Idet samme hunden forlod rummet forvandlede Rike sig til sin katteskikkelse og styrtede hen mod skraldespanden. Der forvandlede han sig tilbage igen og åbnede lågen så han kunne komme til. Instinktivt så han sig om som et barn der var ved at tjæle slik fra en slikbutik, skyndte han sig at hive fat i osten, styrtede hen til et hjørne hvor han nærmest huggede osten i sig. Yderst delikat.. Dejlig kvalitet.." Han småspandt let. Hvad nu? Ville hunden kræve erstatning for osten eller..? Han skævede hen imod soveværelset.
|
|