|
Post by Tenshi on Mar 10, 2010 5:30:51 GMT -5
Tenshi smilte.. "du er en god dreng... Du har ikke mistet din sjæl som kat af at leve blandt hunde..." han lagde nakken let tilbage, lod det melankolske blik fæstne sig oppe imellem de kold lysstofrør... "jeg vil hellere have at du underviser killingerne i at læse... Kan du også skrive?" han rettede hovedet op og så på shiro igen... "jeg vil hellere have at der bruges tid på at grundlægge en fremtid for dem... Jeg kan læse en smule, det må være nok... Så risikabelt som jeg lever, ville det jo være spild at bruge tid på at lære mig at læse bedre... Måske er jeg her ikke om en uge... " han sukkede lidt. "tilværelsen er indviklet... Det forsøger jeg at ændre..."
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 10, 2010 5:32:36 GMT -5
Shiro så overrasket på Tenshi. Det var ikke meget mad for en killing i vokse alderen. Han rystede tanken af sig. Der var ikke noget at gøre ved det lige nu. Han så på bogen. "Umm... Jeg kan læse," sagde han stille. Han ville ikke lyde som om han pralede og han var ikke sikker på om det havde nogen betydning men han ville alligevel nævne det... "Jeg kan godt hjælpe med at læse den... Hvis du vil have det," sagde han.
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 10, 2010 6:05:22 GMT -5
Shiro mærkede sine øre blive lidt varme fra komplimenten, men lod som ingenting. Selv om tanken om at Tenshi kunne være død om en uge absolut ikke huede ham så nikkede han. Stratetisk set ville det være bedst at lærer killingerne det, for at sikre dem en fremtid med ordenlig mad på bordet... Han nikkede igen. "Ja, jeg kan godt skrive... Men nok ikke så godt som dem der har gået i skole," sagde han.
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 10, 2010 6:14:03 GMT -5
Shiro mærkede sine øre blive lidt varme fra komplimenten, men lod som ingenting. Selv om tanken om at Tenshi kunne være død om en uge absolut ikke huede ham så nikkede han. Stratetisk set ville det være bedst at lærer killingerne det, for at sikre dem en fremtid med ordenlig mad på bordet... Han nikkede igen. "Ja, jeg kan godt skrive... Men nok ikke så godt som dem der har gået i skole," sagde han.
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 10, 2010 6:25:00 GMT -5
Tenshi smilte svagt "du er med sikkerhed bedre end de fleste her..." han sukkede lidt... Tenshi kløede sig igen i nakken... Pokkers lopper... Killingerne kløede sig også ind imellem... Der var ikke mange katte, der ikke var fyldt med lopper... Tenshi lænte sig tilbage igen, mens de tre killinger begyndte at kravle rundt... De lo og kravlede op på ryglænet hvor de pillede ved ringene i tenshis ører... Han lo lidt; "hey i tre! I har vist lidt for meget energi i dag, ikke?" han slog et pisk med Glen inden han rejste sig hastigt så killingerne trimlede ned i sofaen.. De lo og forsøgte at kravle op på tenshi, mens han begyndte at kilde dem... De hvinede og hujede når tenshi løftede dem op i lufte og smed dem ned i sofaen igen
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 10, 2010 6:36:06 GMT -5
Shiro smilte over killingernes lille leg. "I siger bare til hvis i skal have hjælp," sagde han til dem. Ikke at han regnede med at kunne stille noget op mod Tenshi... Han kløede sig lidt i nakken. Han havde aldrig haft lopper før, men det så ud til at alle havde der her... Bare tanken fik det til at klø. Han samlede bogen fra gulvet op og studerede den nærmerre. Han grinte lidt. "Det er godt nok en gammel bog.." sagde han. "Det ser ud til at være en eventyr bog...."
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 10, 2010 6:50:35 GMT -5
Killingerne spidsede nu opmærksomt ører. "eventyr?" udbrød de energisk... De satte sig alle tre ned på gulvet... "vi vil læses for!" lo de med deres små levende smil... Tenshi lo og satte sig i sofaen. "så... Nu hænger du på den..." drillede han shiro... Killingerne havde allerede sat sig for at ville høre... Det var ikke tit at der blev læst højt for dem, og tv'et blev aldrig brugt til andet end at vise nyheder i...
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 10, 2010 7:09:52 GMT -5
Shiro så lidt forbavset på killingerne men grinte så. "Så må i finder jer i det hvis jeg laver fejl!" advarede han før han slog op på den første side og begyndte at læse højt af bogen. Bogen vidste sig at handle om en kat der var eventyrer og rejste hele verden rundt og oplevede de mest fantastiske og umulige ting. Hvert kapitel var et eventyr for sig selv. Så det var nemt at læse bogen bider. Shiro læst op så godt som han nu kunne, hvilket faktisk var rimelig godt. Han sørgede for at læse på en langsom og sikker måde så han ikek dummede sig, men samtidig lagde han også fortæller stemme ind over det så det ville virke mere levende for de små. De skulle helst blive fanget af tanken om at lære at læse. Killingerne så da også ud til at være vældig opmærksome og her og der kom der et gisp, eller et spørgesmål fra dem, som Shiro toldmodigt stoppede læsningen ved for at besvare.
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 10, 2010 8:30:50 GMT -5
Bogen de læste var skrevet af katte... Mange af de bøger kattene havde, var fyldt med stavefejl og gramstikfejl... Men hundenes bøger var som probaganda... Tenshi lyttede opmærksomt med mens shiro fortalte... Han blev dog ikke siddende til knægten var færdig, men rejste dig inden for at tale med en anden kat, som krydsede igennem rummet... Tenshi og ham talte dæmpet for ikke at distrahere killingerne under deres højtlæsningstid... Tenshi og den anden hilste farvel, og Tenshi vendte tilbage til sofaen, hvor han endnu engang rodede en hånd igennem sig fedtede hår
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 10, 2010 8:42:24 GMT -5
Shiro fik læst igennem det første kapitel. Han tillod sig undervejs at skifte ord ud der løs forkert og erstatte de mere problematiske sætninger med noget der løs bedre.. Da kapitlet var færdig lukkede han bogen i og smilte. "Så, jeg læser et kapitel mere i morgen hvis i opfører jer pænt indtil da!" Sagde han med et stort grin. En god løsning for at få killingerne til at være artige og samtidig give dem noget at se frem til.
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 10, 2010 9:24:46 GMT -5
Killingerne kom med klagende lyde... "øøøøv..." de lo og grinte inden de rejste sig igen og fortsatte så deres leg rundt om bordet... Tenshi henvendte sig til shiro igen... "shiro, må jeg lige tale med dig under 4 øjne?" spurgte han med en hvis autoritær alvor i stemmen... Han rettede på sine flyverbriller mens han ventede på svar, og lod halen slå sine bløde sving bag ryggen...
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 10, 2010 10:49:08 GMT -5
Shiro så nervøst på den anden og nikkede. Mon han havde gjort noget galt? Eller havde Tenshi indset hvor svag Shiro var og ville bede ham om at tage væk fordi han var en byrde? Han rejste sig op, parat til at følge med den anden. Han vippede lidt nervøst med ørerne, men uanset hvad ville han gøre som Tenshi bad om...
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 10, 2010 11:07:54 GMT -5
"Kom.. den her vej.." han vinkede en hånd for at få Shiro med sig.. De fortsatte ned af en lille smal gang, som hang sammen med fællesstuen.. for enden af den, stod der en sækkestol så stor at den fyldte fra den ene væg til den anden (ca 1½ meter). Tenshi satte sig, og gjorde tegn til at Shiro skulle sætte sig ved hans side..
Tenshi plejede altid at tage en snak med de katte, som af en eller anden grund engang havde været fanget hos hundene.. han skulle jo sikre sig at de ikke var forræddere..
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 10, 2010 11:16:03 GMT -5
Shiro satte sig lidt små nervøst. At være fysisk tæt på fremmede var stadig lidt uvandt... Det havde været okay med børnene, men alligevel... Helt alene ude bag ved? Han rystede tanken af sig med et lille slag med halen og sendte Tenshi et lille smil. Det var trods alt Tenshi han sad ved siden af og ikke nogen der ville ham noget ondt...
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 10, 2010 11:27:13 GMT -5
"Jo ser du.." startede Tenshi, mens hans ører lagde sig afslappet lidt nedad. "Jeg har nogle spørgsmål jeg skal stille dig.. sådan ren rutinemæssigt siden du er ny her.." han smilte med et let lille nik. "Det bliver mellem os.. men altså, jeg bliver bare nødt til at kende mine katte.." han lo let.. det lød lidt sjovt.. "Jeg vil gerne vide... tjah.. hvad der er sket i dit liv... med dine forældre.. om du har søskene og så videre.. navn og adresse på hvor du før boede.." han lagde sit hoved til hvile på håndfladen, hvor albuen støttede på det ene knæ.. han sad i skrædderstilling med et opmærksomt blik på Shiro. "Hvis du vil, slår jeg ham køteren i hjel.." tilføjede han så..
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 10, 2010 11:36:34 GMT -5
Shiro så på den anden med et næsten rædselslagent blik. Fortælle alt? Han så ned på sine hænder. Kunne han det? Det hele virkede så tæt på endnu... Måske hvis han startede med at fortælle de små ting som adresse? Han løftede forskrækket hovede igen ved Tenshis sidste sætning. Hvorfra vidste han at der var sket noget med en hund? Han havde da aldrig nævnt Jackson? Måske i søvne? Han så forvirret på den anden. "Hvordan vidste du..?" spurgte han.
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 10, 2010 11:40:00 GMT -5
Tenshi lo. "Du var jo stukket af, ikke? det er derfor dine ører er revet på den måde.. Egentlig gættede jeg bare.. du er ikke alene, der er mange der har været udsat for noget lignende.. så efterhånden kender jeg mønsteret.." han løftede en hånd og strøg den ganske kort over Shiros hår. "og som regl har køterne altid en finger med i spillet.." tilføjede han så med en rynke på næsen, inden han lænede sig tilbage i den store sækkestol, med armene bag nakken.. stadig holdt han blikket på Shiro
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 10, 2010 12:01:52 GMT -5
Shiro nikkede lidt. Han havde straks kommet til den konklusion at Tenshi vidste alt om voldtægten. Han smilte svagt og startede så ud med at fortælle sin gamle adresse hos sine forældre, der lå et sted i det dårligere kvarter i byen, dog ikke lige så dårligt som slummen. "Jeg voksede op der med mine forældre... De er begge mærket," sagde han stille. "Jeg var selv mærket fra fødslen og tja... Hvilken killing vil lege med forræder killingen? Så jeg brugte min fritid på at lærer at læse og at skrive... For to år siden skiftede jeg adresse," sagde han og tog sig til halsen der havde mange mærker. "Jeg stak af derfra i går... Det her var det eneste jeg kunne finde på at stikke af til..."
|
|
|
Post by Tenshi on Mar 10, 2010 12:17:36 GMT -5
Tenshi nikkede.. Han er født ind i det.. tænkte han med en lidt ubehagelig mavefornemmelse.. Der dukkede nye spørgsmål op. "Gik du i en af katteskolerne? Dem for forædderkatte?" spurgte han med ørernes huler opmærksomt vendt fremad. "Og fortæl mere om ham du stak af fra.. Må jeg slå ham i hjel?" spurgte han dernæst.. Shiro vidste det ikke, men lige den der del med "at slå i hjel" var vigtig
|
|
Shiro
Junior Member
|
Post by Shiro on Mar 10, 2010 12:27:03 GMT -5
Shiro rystede på hovedet. "Nej, det gjorde jeg ikke svarede han. "Den slags er vidst ret dyrt og jeg tror heller ikke jeg ville passe ind..." han gav du lille smil. "Jeg plejede at gemme aviserne du og oprørerne var nævnt i under min seng..." han kløede sig lidt i bag hovedet. Han lod sine øjne hvile lidt på den anden inden han rystede på hovedet. Han så ud i lokalet og knyttede hænderne svagt. "... Jeg vil selv gøre det," sagde han så. Han havde ikke tænkt over det før, men lige så snart ordene forlod hans mund vidste han at de var sande... Jackson måtte bøde...
|
|