|
Post by Palmers on Apr 8, 2011 17:57:22 GMT -5
"Så snup en kop," Sagde han. I modsætning til Nathaniel havde Ashley intet imod ikke at være på navne basis. Navne var overfladiske. Det sagde ikke noget om hvem personen var alligevel. Desuden gav man vel heller ikke skadedyr navne? Sådan var hans mening altså.
Ashley lagde avisen fra sig og strakte sig igen. Så gned han sin nakke og begyndte uden at se på katten: "Hør, det kommer til at foregå sådan her: Jo bedre du opfører dig, jo mere frihed får du, okay? Opfører du dig dårligt kommer du i problemer, men opfører du dig godt nok sker dig der ikke noget. Det kaldes frihed under ansvar." Hvis han skulle kunne forlade lejligheden skule han helst sørge for katen opførte sig pænt, så dette virkede som den bedste løsning. At slippe den fri villwe nemlig virke som at lade katten vinde.
|
|
|
Post by Nathaniel on Apr 9, 2011 3:05:07 GMT -5
Nathaniel tog en kop og skænkede kaffe op til sig selv. Han åbnede munden for at svare Palmers, men lukkede den igen. Palmers ville kunne se hvordan tankerne kørte rundt inde bag hans øjne, mens han ledte efter et svar der var passende, uden at få ham i problemer, men uden at han følte sig helt under hunden. "Så hvis jeg opfører mig pænt, så kommer jeg til sidst hjem?"
|
|
|
Post by Palmers on Apr 9, 2011 12:47:57 GMT -5
Palmers løftede et øjnbryn. "Sådan fungere det desværre ikke - du skulle have tænkt dig om før du dummede dig," sagde han og gned sin trætte nakke igen. Han spiste et stykke toast og så vuderende på katten. Han ville ikke sætte dens forventninger op, for så ville den kræve mere og ikke visse nok taknemlighed. I virkeligheden skulle den være taknemlig blot for at være i live. "... hvis du opfører dig godt kan du måske for lov se tv," mumlede han.
|
|
|
Post by Nathaniel on Apr 9, 2011 13:10:11 GMT -5
Nathaniel fnøs. "Virkelig? Det ville jo kræve at jeg går uden for. For du har vel ikke et tv her," sagde han og tog en slurk af kaffen. Han havde ikke set tv'et i stuen, da det havde været for mørk om natten og han havde været for træt om morgenen. Han rakte ud efter en toast og bed et stykke af, uden at tage noget på.
|
|
|
Post by Palmers on Apr 9, 2011 13:45:37 GMT -5
Ashley så på katten og blinkede forbløffet et par gange, før han brød ud i latter. Det var simpelthen for langt ude. Han lagde sig ind over bordet i latterkramper. hvordan kunne man stille såden et spørgsmål? Han pegede over på væggen ved sidsen hvor en stor tv skærm hang. Det var den nyeste, for ikke at sige dyreste, model på mærkedet lige for øjeblikket. "Det der med katteøjne der ser så godt er vidst ikke helt korrekt hva?"
|
|
|
Post by Nathaniel on Apr 9, 2011 15:52:41 GMT -5
Nathaniel rynkede brynene. Det var ikke helt den reaktion han havde forventet. Da Palmers pegede mod tv'et, vendte han hovedet. "... Er det et tv?" spurgte han undrende, rejste sig og gik hen til tv'et. Han tog en bid af brødet og lagde hovedet let på skrå. "Tja, dit syn kan heller ikke være det bedste, hvis din skærm skal være så stor," bemærkede han flabet og trak på skuldrene, mens han sørgerede for at skulle at han var imponeret.
|
|
|
Post by Palmers on Apr 10, 2011 4:07:28 GMT -5
Palmers hævede igen et øjnbryn. "Du vil måske ikke se tv? Den opførsel får dig ihvertfald ikke nogen vejne," sagde han og drak resten af sin kaffe. Han gik over med tingene og begyndte at skylle det af. "Ryd op efter dig selv når du har spist," sagde han og strakte sig. "Jeg skal ud, så imellem tiden må du opfører dig pænt," sagde han og gik ind i soveværelset for at finde sit løbetøj frem.
|
|
|
Post by Nathaniel on Apr 10, 2011 4:32:18 GMT -5
Nathaniel spiste det sidst af brødet og vendte tilbage til bordet. Han tog endnu et stykke brød og rakte ud efter avisen. "Hvad fårdig til at tro jeg kan opføre mig pænt?" spurgte han og gav sig til at kigge på billederne. Det ville tage for lang tid at læse artiklerne. Han lod som om at han var interesseret i avisen, mens han begyndte at overveje om det kunne betale sig at stikke af, mens hunden var ude. Måske hvis han kunne få halsbåndet af... Eller hvis kan kunne få fjernbetjeningen med sig, så hunden ikke ville kunne dræbe ham. Han bed tankefuldt i brødet.
|
|
|
Post by Palmers on Apr 10, 2011 4:51:55 GMT -5
Ashley sukkede. "Du skal have tingene skåret ud i pap hva kræ?" sagde han en smule utoldmodigt. "Hvis ikke du opfører dig pænt ender det ligesom i går - hvis da ikke være," forklarede han. "Jeg har sat kodelås på tv'et, tager fjernbetjeningen til dit halsbånd med mig, og hvis du hiver i det får du automatisk maksium stød - hvilket vil lamme dig i nogle timer med muskelkramper - forstår du situationens omfang?" Han kom i løbetøjet og lage fjernbetjeningen i lommen, samt nøgler og telefon.
|
|
|
Post by Nathaniel on Apr 10, 2011 5:10:23 GMT -5
"Mit navn er Nathaniel." Nathaniels stemme havde en irriteret klang. "Ikke 'kræ'." Han sendte Palmers et skarpt blik, i tide til at se ham putte fjernbetjeningen i lommen. Der røg den chance... Han lod øjnene løbe over ham. "Du skal løbe? Jeg troede det var noget mere særiøst du skulle, siden du tør efterlade mig her."
|
|
|
Post by Palmers on Apr 11, 2011 1:39:53 GMT -5
Ashley betragterede katten. "Nathaniel? Jeg kalder dig nu hvad jeg vil, men tak for infoen," sagde han en smule hånligt. "Du derimod bør kalder mig "Palmers" eller "Sir"." det var klart at kræet ikke forstod hvor vigtigt det var for Ashley at løbe. Ashley trak bare på skuldrene. "Træning er også vigtigt - en del af mit job er at holde mig i form," forklarede han. Så gav han Nathaniel et kort nik og forlod lejligheden. For en sikkerheds skyld låste han døren og slog sikkerheds systemet til.
|
|
|
Post by Nathaniel on Apr 11, 2011 1:46:56 GMT -5
Nathaniel så efter hunden og rynkede brynene. "Sir...?" Han rystede svagt på hovedet. "Den hund tror vidst meget om sig selv." Han rystede på hovedet, spiste det sidste af brødet og lagde tingene væk. Der var ingen grund til at gøre hunden sur over bagateller. Han gik mod soveværelset. Hvis han skulle fri måtte han finde en måde at få halsbåndet af på, en nøgle eller lignende.
|
|
|
Post by Palmers on Apr 11, 2011 1:56:20 GMT -5
Heldigvis for Ashley var den eneste måde at få et halsbånd af at trykke på en særlig kombination af taster på fjernbetjeningen.
En times tid og 10 km senere kom Ashley tilbage. "kræ? Har du opført dig pænt?" råbte han i det han trådte ind af døren. Han låste den efter sig og tog skoene af. Han var ikke specielt forpustet. Han havde ikke turde løbe en særlig lang tur i forhold til hvad han plejede, da han ikke kunne være sikker på at katten ville opfører sig ordentligt. Han havde dog fået det varmt og hev derfor blusen af, bare for at afslører sin muskuløse overkrop. "Kræ?"
|
|
|
Post by Nathaniel on Apr 11, 2011 2:14:01 GMT -5
Nathaniel løftede hovedet, men bestemte sig for ikke at svære, så længe hunden stadig kaldte ham 'kræ'. Han havde opgivet op efter et toiletbesøg, hvor han havde opdaget af halsbåndet ikke skulle bruge en nøgle. Han havde istedet brugt tiden på at læse sig to sider ind i avisen og, til hans store overraskelse, forstod det meste, men han gav det til billederne. Han havde smidt et par puder på gulvet og lagt sig der, med avisen foran sig, men ellers virkede alt normal.
|
|
|
Post by Palmers on Apr 11, 2011 2:20:57 GMT -5
Ashley blev irriteret over at der ikke blev svaret og stormede derfor ind i stuen. Forhåbelig havde bæstet ikke lavet nogen ulykker. "Nathan!" udbrød han irriteret da han så katten ligger på gulvet. Han kaldet ham nathan fordi han ikke kunne huske kattens navn endnu. "Er du døv?" spurgte han vredt, det var tydeligt at kræet bare havde ignoreret ham da han kaldte. Det var umuligt ikke at kunne undgå at hører Ashley når han stod i entreen.
|
|
|
Post by Nathaniel on Apr 11, 2011 2:29:14 GMT -5
Nathaniel vendte hovedet og smilede. "Nej, jeg hører ganske udemærket. Og jeg fik til at bruge mit navn, eller mit kaldenavn, så jeg er godt tilfreds," svarede han, før han vendte hovedet mod avisen igen. "Og for at svare på dit spørgsmål; jeg har ikke lavet ulykker, med mindre du synes det her er slemt."
|
|
|
Post by Palmers on Apr 11, 2011 3:21:47 GMT -5
Ashley så sig omkring. Nok var katten flabet men stedet så nu fint nok ud. Han nikkede anerkendende. Han orkede ikke at diskutere over ingen ting så i stedet smed han blusen over på sofaen. "Prøv at opfører dig lige så pænt imens jeg går i bad," sagde han og vendte sig. Så tøvede han. "Du, kræ, hvornår har du sidst fået et bad?" spurgte han. Hvis kræet ikke var vandt til tv i hjemmet hvem vidste så hvor beskidt han egentlig var? Det var nærmest ulækkert at have ham i huset... Burde han få tjekket ham for lopper?
|
|
|
Post by Nathaniel on Apr 11, 2011 4:00:29 GMT -5
"jeg hedder stadig ikke kræ," svarede nathaniel og vendte hovedet mod avisen igen. Han bladrede fraværende i den, dels fordi han ikke kunne koncentere sig om det når hunden var tilstede, dels fordi han ikke ville lade hunden vide, hvor dårligt han læste.
|
|
|
Post by Palmers on Apr 11, 2011 12:44:18 GMT -5
"Nathan så," sagde han irriteret. Han gik over til Nathaniel og bøjede sig ned. Han snusede ind et par gange og rynkede på næsen. Som de fleste andre katte havde Nathaniel en lidt særlig udour. Ihvertfald i forhold til hvad Ashley var vandt til. Selv badede han jo hver dag. Det havde kattene ikke midler til. "Du skal i bad," konstaterede han. "Nu." Han hev fat i kattens krave og smed ham over skulderen. Så gik han ud på badeværelset og smed katten i badekaret. Så begyndte at hive blusen af ham.
|
|
|
Post by Nathaniel on Apr 11, 2011 13:44:31 GMT -5
"Hey!" udbrød Nathaniel og sprallede på Palmers skulder. "Jeg kan godt finde ud af sådan noget selv!" Da Palmers smed ham ned i badekaret og hev trøjen af ham, gjorde han sig hurtigt fri af den og sprang op af badekaret. Han tog et par hurtige skridt væk fra Palmers, så han var ude af rækkevide. "Det er ikke så slemt, der er kun gået halvanden uge, måske to, siden jeg sidst var i bad. Og bare fordi jeg er beskidt er det ikke ens betydende med at jeg ikke kan finde ud af det." Han så lettere panisk ud, ved tanken om at blive smidt i bad, mens det egentlig mere var frygten for koldt vand der nagede. "Og hvad med halsbåndet? Kan det tåle vand? Vil jeg ikke bare få stød?"
|
|